Administrativ sagsbehandler til udbetaling af kontanthjælp m.v. - Spændende mulighed i Slagelse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Ved du hvad KY er? Så læs videre her ...

Administrativ sagsbehandler til udbetaling af kontanthjælp m.v i Rådgivning og Udbetaling
Udbetalingsteamet søger fra 1. september eller snarest derefter en administrativ kontoruddannet kollega med erfaring i udbetaling af kontanthjælpsydelser. Stillingen er på 37 timer ugentligt.

I Udbetalingsteamet er der 9 administrative sagsbehandlere, med selvstændigt ansvar for udbetalinger, økonomiske sanktioner og standsning af ydelser efter Aktivloven og Integrationsloven. Vi er et velfungerende team, som tager fælles ansvar og hjælper hinanden. Opgaverne er alsidige, og alle udbetalinger administreres gennem udbetalingssystemet KY.

Afdelingen har fået flere opgaver i relation til boligplacering og modtagelse af ukrainske flygtninge. Det giver ekstra opgaver til teamet med beregning af ydelser, konteringer og modregning af ukrainske indtægter.

Samtidig skal der implementeres en ny kontanthjælpsreform i 2025 som giver spændende udfordringer både systemmæssigt og et skærpet fokus på god vejledning af den enkelte borger, som allerede modtager ydelse.

Det er naturligvis en fordel, hvis du allerede kender til Lov om aktiv social politik og udbetalingssystemet KY. Hvis ikke, vil du blive lært op af dine dygtige kollegaer.

Kerneopgaverne er

  • beregning og udbetaling af forsørgelsesydelser efter Aktivloven og Integrationsloven i fagsystemet KY
  • kompetence til at sanktionere i ydelser efter indstilling fra Jobcenteret
  • digital journalisering, beslutningsskrivelser og anke besvarelser
  • udbetaling af enkeltydelser
  • betaling af fakturaer via KMD Opus
  • administrative og økonomiske opgaver ved boligplacering
  • økonomisk opfølgning på løbende udbetalinger
  • telefoniske samtaler med borgere og samarbejdspartnere
  • råd og vejledning af borgerne om udbetalinger

Vi lægger vægt på, at du
  • er uddannet kontorassistent med forståelse for data disciplin
  • sætter en ære i udbetaling af korrekte forsørgelsesydelser til borgerne
  • arbejder engageret, struktureret og ansvarligt
  • har gode samarbejdsevner og lyst til team samarbejde
  • kan lide vekslende og selvstændigt myndighedsarbejde
  • Er nysgerrig på lovgivning og korrekt vejledning af borgerne indenfor området
  • trives med digitale administrative opgaver

Vi tilbyder
  • dygtige og erfarne kolleger, med vægt på et højt socialfagligt niveau
  • fokus på kerneopgaverne og myndighedsrollen
  • flekstid og sundhedsordning
  • mulighed for hjemmearbejde efter nærmere aftale
  • en afslappet omgangstone med opmærksomme kolleger og leder

Det praktiske
Vi har til huse midt i Slagelse, kun 10 minutter fra stationen i gå-afstand.
Vi har gode fysiske rammer, fri frugt og kaffe.

Løn- og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og efter principperne i Ny Løn, med udgangspunkt i grundløn 22, som ligger på ca. 26.000 kr. brutto.

Der skal foreligge straffeattest ved ansættelse i Slagelse Kommune.

Vil du vide mere
om stillingen, er du velkommen til at kontakte
Frist
Send din ansøgning til os via det digitale link senest
  • den 3. september 2024 kl. 9.00.

Samtaler forventes afholdt den 9. september 2024.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Slagelse Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Rådgivning og Udbetaling, Gørtlergade, 4200 Slagelse

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6094594

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet