BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Når du sætter dig i din nye stol som afdelingsleder for Ejendomme, Vedligehold og Anlæg (EVA), er der meget positivt at tage afsæt i. Du vil møde fagligt stærke og engagerede medarbejdere, der både er glade for hinanden og for kollegerne i naboafdelingerne. Alle sidder i samme hus så adgangen til faglig og ledelsesmæssig sparring er nem.
Ejendomsområdet har været centraliseret i en lang årrække i Slagelse Kommune, og du bliver en del af en kommune der er på vej fremad med stormskridt. Byrådet har skabt et godt samarbejde på tværs af traditionelle opdelinger i ”højre og venstre” med det udtalte mål at lave langtidsholdbare politiske aftaler. Der er også kommet styr på økonomien, så der kan tænkes langsigtet igen. Dertil er den administrative organisation i 2023 blevet reorganiseret i en mere traditionel centermodel med en tværgående direktion for at strukturere og understøtte samarbejdet på tværs af organisationen bedst muligt.
Selvfølgelig er der også udfordringer. Afdelingen er en sammenlægning af to hidtidige afdelinger, og det fordrer et skarpt fokus på det arbejdspres, medarbejderne står over for, så trivsel og arbejdsglæde også er det, der karakteriserer afdelingen fremadrettet. ”Vi skal have en leder, der er menneskelig, men også klar i spyttet” (citat medarbejder). Der skal arbejdes med teamstrukturen, fordelingen af det faglige ansvar og prioriteringen af opgaver, og du forventes at kunne omsætte vedtagne politiske mål og udmeldinger til opgaver og retning for medarbejdere og samarbejdspartnere. Heldigvis kan du trække på den afgående konstituerede leder, der villigt stiller sin viden og erfaring til rådighed for den nye afdelingsleder
På den faglige front er der gang i en rigtig spændende – men også udfordrende – proces med arealoptimering af de knap 400.000 m2 kommunale ejendomme. P.t. betyder det, at de administrative arbejdspladser flyttes væsentligt rundt. Et arbejde, der forløber langt ind i 2025. Slagelse Kommune – som mange af landets kommuner – har også udfordringer med at styre, afvikle og periodisere anlægsbudgetterne. Det skal du være med til at kvalitetsudvikle.
Du er et velstruktureret menneske, og du har forventeligt viden om store dele af det faglige område. Du skal ikke være ekspert – da du vil få masser af kompetent hjælp fra medarbejdere og i organisationen, men du skal kunne inspirere og sætte retningen for medarbejderne. Du er dygtig til at arbejde i relationer, og du har talent for ledelse – også gerne for at lede fagligt stærke medarbejdere. Du har fornuftig flair for at danne dig et økonomisk overblik – og ideelt set har du tidligere arbejdet med anlægsbudgetter. Dertil er du et ordentligt og rummeligt menneske, der ikke er konfliktsky, og gerne har en god portion humor, der kan bidrage til at gøre dagligdagen og samarbejdet lettere for alle.
Ansættelsesvilkår
Ansættelse sker på overenskomstvilkår. Lønnen fastsættes i forhold til relevante kompetencer med et forventet lønniveau på cirka 740.000 kr. årligt. Dertil kommer pension.
Yderligere oplysninger
Kan fås hos Jakob Lundgaard, telefon 40 33 24 14 og/eller hos direktør Jesper Schlüter, telefon 51 54 81 79. Læs mere i den uddybende job- og personprofil på www.lundgaard-konsulenterne.dk
Ansøgning:
Ansøgningen sendes via stillingsmodulet på www.lundgaard-konsulenterne.dk, så den er modtaget senest den 10. april 2024 kl. 8.30.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Slagelse Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Team Vej (plan og myndighed), Rådhuspladsen, 4200 Slagelse
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6026200