Demensvejleder og demenskonsulent

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at styrke indsatsen for borgere med demens og deres pårørende i Slagelse Kommune?
I Slagelse Kommune har vi gentænkt demensindsatsen og søger i den forbindelse to medarbejdere, som har lyst til at indgå i et team af dygtige kolleger, der skal arbejde sammen om at styrke indsatsen for borgere med demens og deres pårørende.

Demensteamet kommer til at bestå af 4-5 medarbejdere, som skal arbejde tæt sammen med pårørendevejleder, velfærdsteknologiske konsulenter, medarbejdere og ledere i hjemmepleje, sygepleje, plejecentre, daghjem, aktivitetscentre og visitation samt eksterne samarbejdspartnere fx hukommelsesklinik, Alzheimerforeningen og frivillige. Der er allerede ansat en demenskonsulent og en demensvejleder i teamet.

Demensteamet har følgende opgaver:

  • Vejlede og sparre med medarbejdere på plejecentre, hjemmepleje, sygepleje, daghjem og aktivitetscentre om demens, herunder bistand ved konkrete borgerforløb.
  • Der er fokus på at lære fra sig og udvikle kompetencerne hos medarbejderne i driften. Samtidig er der fokus på støtte til fx at udarbejde pædagogiske handleplaner og indberette magtanvendelser.
  • Støtte og rådgive pårørende og borgere.
  • Der skal etableres et åbent tilbud om rådgivning både til borgere, der er diagnosticeret, og borgere, som venter på udredning. Tilbuddet kan fx bestå af åben telefonrådgivning og åbne cafétilbud.
  • Sikre den første kontakt til nydiagnosticerede borgere og deres pårørende.
  • Oprette tilbud rettet mod civilsamfundet, blandt andet med baggrund i ønsket om en demensvenlig kommune.
  • Være tovholder på kommunens demenshandleplan og sikre den fortsatte udvikling af demensområdet, herunder sikre samarbejde med relevante interesseorganisationer, frivillige og regionale aktører, der kan være med til at fremme demensindsatsen for borgere i kommunen.

Vi søger to medarbejderprofiler:

Medarbejderprofil 1: Demenskonsulent med strategisk fokus
Vi søger en medarbejder, som både skal deltage med den praksisnære støtte af vores driftsområder og med den åbne rådgivning, men som samtidig skal arbejde en del af sin tid med udvikling af demensindsatsen på et mere strategisk niveau. Opgaver i den forbindelse er at:
  • være opsøgende på puljemidler samt skrive ansøgninger til relevante puljer
  • varetage projektledelse, herunder udarbejde evaluering, afrapportere og lave projektregnskab
  • udarbejde oplæg til fx politisk niveau
  • sikre kommunikation udadtil og indadtil om demensindsatsen
  • følge op, sikre fremdrift og give status på demenshandleplanen
  • indgå samarbejdsaftaler med relevante samarbejdspartnere
  • have lyst til at være i en stilling, hvor du både arbejder praksisnært og på et mere strategisk niveau.

Vi forestiller hos, at du:
  • har en sundhedsfaglig uddannelse på bachelorniveau med videregående uddannelse på master eller kandidatniveau.
  • er god til og har erfaring med at formulere dig klart i skrift og tale.
  • har kendskab til projektledelse og gerne erfaring som tovholder/projektleder på konkrete projekter.
  • har erfaring fra en lignende stilling, hvor du har arbejdet med indsatser på et strategisk niveau. Det kan fx være som udviklingskonsulent eller lignende i en kommune.

Medarbejderprofil 2: Demensvejleder
Vi søger en medarbejder, hvis primære opgave er at sikre den praksisnære støtte af vores driftsområder samt den åbne rådgivning til borgere og pårørende. Dette i tæt samarbejde med kolleger i demensteamet.

Vi forestiller os, at du:
  • Har en uddannelse som fx social- og sundhedsassistent, sygeplejerske, ergoterapeut eller lignende. Du kan også være pædagog med relevant efteruddannelse indenfor demens.

Gældende for begge stillinger er, at du:
  • har erfaring med demens og gerne i en kommunal kontekst
  • har relevant uddannelse indenfor demens
  • har erfaring med at undervise eller yde sparring til kolleger
  • har gode pædagogiske og kommunikative evner
  • kender lovgivningen indenfor demensområdet eller kan sætte sig ind i den
  • holder dig ajour med nationale tendenser og viden om demens
  • trives med at være opsøgende og indgå i mange forskellige samarbejdsrelationer på tværs af faggrupper og enheder
  • har øje for, hvordan vi kan udvikle vores demensindsats, herunder interne arbejdsgange samt samarbejde med eksterne samarbejdspartnere
  • trives med at arbejde selvstændigt og at skulle tilrettelægge din arbejdsdag og dine opgaver i tæt samarbejde med kolleger i teamet
  • er hjælpsom og indgår konstruktivt i opgaveløsningen
  • bidrager til at skabe et godt arbejdsmiljø.

Vi tilbyder:
  • En udviklingsorienteret arbejdsplads, hvor der er mulighed for at få indflydelse på og bidrage til nye måder at løse opgaven på
  • En arbejdsplads, hvor du får dygtige og engagerede kolleger
  • En arbejdsplads med højt til loftet, og hvor vi har fokus på at spille hinanden gode
  • En fleksibel arbejdsplads blandt andet med mulighed for hjemmearbejdsdage.

Løn- og ansættelsesforhold
Ansættelse sker efter gældende overenskomst og med en arbejdstid på 30-37 timer alt efter, hvad vi aftaler. Arbejdstiden vil fortrinsvis være hverdage indenfor kommunens almindelige åbningstider, men der kan også forekomme aktiviteter i aftentimer.
Der er aktuelt kontorplads på Torvegade 15, 4200 Slagelse. En stor del af arbejdstiden vil foregå på forskellige arbejdssteder i kommunen, fx plejecentre, hjemmepleje, sygepleje m.m. Vi forventer derfor også, at du har kørekort.

Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte:
  • Afdeliingsleder Heidi Hjort Kjelgaard, telefon 24 83 23 63, mail hekje@slagelse.dk (ferie i uge 28, 29 og 30)
  • Virksomhedsleder Christina Lydolph Aaberg, telefon 29 27 37 82 eller mail chraa@slagelse.dk (Kan kontaktes i ugerne 28 og 29)

Frist
  • Tirsdag den 15. august 2023.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt fredag den 25. august 2023 eller mandag den 28. august.
Ansættelse pr. 1. oktober 2023 eller snarest derefter.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Slagelse Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Slagelse Kommune, Rådhuspladsen 11, 4200 Slagelse

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://portal.signatur.dk/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=1519&ERId=83053

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5860842

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet