På Enhed for Specialundervisning og Beskæftigelse (SuB) er der pr. 1. juni 2025 en nyoprettet stilling på 32-35 timer i SuB-Arbejdsliv. Teamet består i dag af 5 medarbejdere og pga. travlhed har vi behov for en kollega mere. Du vil blive en del at et tværfagligt team, hvor høj faglighed og kvalitet i opgaveløsningen er vigtigt for os.
SuB er en højt specialiseret enhed under Center for Handicap & Psykiatri i Slagelse kommune. Vi har en ressourceorienteret tilgang og tager afsæt i recovery orienteret rehabilitering samt Hvidbog om rehabilitering. Konkret betyder det, at vi på SuB lægger vægt på, at indsatserne er meningsgivende og individuelt tilpassede og foregår i tæt samarbejde mellem personen og fagprofessionelle.
SuB-Arbejdsliv
I SuB-Arbejdsliv tilbydes rehabiliterende arbejdsevneafklaringsforløb til voksne med følger efter erhvervet hjerneskade, følger efter hjernerystelse, autisme, personer med belastende livssituationer samt andre psykiske og neurologiske lidelser, som er udenfor eller på vej tilbage til arbejdsmarkedet. Vi samarbejder tæt med jobcentre i de omkringliggende kommuner efter Lov om Aktiv Beskæftigelsesindsats.
Vores arbejde i SuB-Arbejdsliv består kort sagt i at rehabilitere og afklare personer ift. deltagelse på hhv. det ordinære og rummelige arbejdsmarked. Indenfor den ramme arbejder og samarbejder vi på grundlag af en bred tværfaglighed, såvel internt i teamet som i samarbejde med øvrige fagpersoner i og udenfor vores egen organisation.
Du skal have gode samarbejdsevner, ligesom det også er vigtigt at du er en stærk kommunikatør såvel i tale som på skrift. Vores rehabiliterings- og afklaringsforløb afsluttes med en skriftlig funktionsbeskrivelse, der er betydelig af omfang og faglig tyngde. Funktionsbeskrivelsen skal kvalificere jobcentrenes beslutningsgrundlag, når der skal træffes beslutning i rehabiliteringsteamet om forsørgelsesgrundlaget. Funktionsbeskrivelsen er empirisk rodfæstet i et ofte omfattende sagsmateriale, dine samtaler med personen du er tilknyttet, og det praktikforløb du som oftest er ansvarlig for at finde, igangsætte og kvalificere i forløbet.
Du vil i jobbet skulle agere i situationer præget af interessemodsætninger, og her bliver din opgave, at stille din faglighed til rådighed med henblik på at skabe meningsfuldhed og forståelighed for henholdsvis borgere og jobcentre. Det kan være en svær og kompleks opgave at navigere på tværs af forskellige faglige systemer, og derfor er det også af stor vigtighed, at du kan sætte dig ind i fx lovstof, praksis og normer hos vores samarbejdspartnere.
Det af stor betydning, at du har en oprigtig interesse i at møde og hjælpe personen på deres egne præmisser. Det er en forudsætning, at du har enten neurofaglig og/eller autisme erfaring. Du må have kompetencer og analyseredskaber til at afdække borgernes livsverden, funktionsevne, motivation samt erfaring i at kunne tilbyde en relevant helhedsorienteret indsats.
Du skal trives med at arbejde selvstændigt, da hverdagen byder på flere individuelle aftaler, som du primært udfører og planlægger egenhændigt.
Vi forventer, at du har
- en baggrund som ergo- eller fysioterapeut, lærer, psykolog eller anden relevant uddannelse
- Neurofaglig og/eller autisme efteruddannelse/specialviden
- flere års erfaring og kompetencer indenfor neurorehabilitering og/eller autismeområdet
- stor erfaring i at arbejde med pårørende herunder gerne børn og unge som pårørende
- gode samarbejdsevner og erfaring med det kommunale system
- erfaring indenfor kognitiv adfærdsterapi og narrativ metode, m.v., ikke et krav
- gode formidlingsevner såvel skriftligt som mundtligt
- arbejdsrehabiliteringserfaring, ikke et krav
- samarbejdserfaring generelt og gerne med sagsbehandlere fra jobcentre
- kørekort til alm. bil.
Personlige kompetencer
- er empatisk, lyttende og åben i mødet med borgeren og din samarbejdspartnere
- gode relationelle- og samarbejdskompetencer
- er teamplayer og trives i et tæt tværfagligt team og -afdeling
- kan arbejde selvstændigt
- er god til at organisere og strukturere dit arbejde.
Vi tilbyder en arbejdsplads med
- høj faglighed og med mange tværfaglige kompetencer
- gode kollegaer og et godt arbejdsmiljø
- tæt sparring, tværfagligt samarbejde og supervision
- fokus på udvikling
- fleksibilitet i arbejdsvilkår.
SuB består af en Synsafdeling, Høreafdeling, Læse-/Psyk.afdeling, STU-afdeling, Tale/Hjerneafdeling, Erhverv, Ledsagerordning samt Kompetenceforum. SuB er en arbejdsplads med ca. 120 ansatte.
Løn- og ansættelsesvilår
Stillingen er på 32-35 timer ugentligt med fleksibel arbejdstid.
Lønindplacering efter gældende overenskomst og forhåndsaftale.
Tiltrædelse
- 1. juni 2025
Flere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte
- afdelingsleder Signe Egede Petersson på telefon 51 56 36 50
Ansøgningsfrist
Ansøgning og bilag skal fremsendes elektronisk og være Slagelse Kommune i hænde senest
- 28. april 2025 kl. 8.00
Ansættelsessamtaler
Ansættelsessamtaler vil finde sted tirsdag den 29. april 2025 i tidsrummet 8.00-15.00.
Du får først svar om en mulig samtale mandag den 28. april 2025.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Slagelse Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
SUB - Specialundervisning og Beskæftig., Nørrevangstorvet, 4200 Slagelse
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 28-04-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/326e67a2-b4b2-4b65-a510-2df4415fa824