Udviklingsjurist til Formue og Investeringer i Skattestyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du en interesse for GDPR, forvaltningsret og informationssikkerhed? Er du struktureret, grundig og nysgerrig på nye digitale teknologier – fx AI/ML eller procesautomatisering? Er du udadvendt, fleksibel, samarbejdsorienteret og god til at håndtere flere interessenter samt samarbejde på tværs af fagligheder? Så er du måske vores nye kollega.

Din kommende arbejdsplads FI-Styring og kvalitet
I kontoret FI - Styring og Kvalitet er vi et lille team af kollegaer, der arbejder tæt sammen om at understøtte ledelsen i afdelingen Formue og Investeringer. Vores vigtigste opgave er at understøtte udvikling og drift i afdelingen, ved at sikre en stærk og løsningsorienteret koordinering og et optimalt samarbejde mellem vores enheder i Formue og Investeringer og vores tætte samarbejdspartnere i fagdirektørens ledelsessekretariat samt de øvrige afdelinger i fagområdet Person.

En af vores vigtigste opgaver i kontoret er at sikre løbende forretningsudvikling af personbeskatningen gennem strategisk prioriterede projekter. Vi har brug for dine kompetencer til at indfri potentialet, så vi kan accelerere fremtidens skatteadministration til gavn for vores fælles velfærdssamfund. Vi har store ambitioner og mange udviklingsprojekter i backloggen, derfor har vi brug for flere hænder, til at sikre lovmedholdelighed, kvalitet og sikkerhed i udviklingen.

Ud over vores forretningsudvikling har vi løbende behov for bistand til løsning af andre sager af juridisk karakter fx aktindsigtssager, høringer m.m., der vil derfor, i et mindre omfang, også være andre juridiske opgaver i din opgaveportefølje.

Du bliver en del af et kontor præget af nytænkning, kontinuerlig metodeafprøvning og stor entusiasme, derfor sætter vi stor pris på din faglighed og dine evner til at bygge bro mellem juraen og teknikken.

Vi kender dig ikke endnu, men måske kan du genkende dig selv
Vi lægger vægt på, at du både er en dygtig skriftlig og mundtlig formidler, som excellerer i at skrive præcist, korrekt, struktureret og formidle fagligt indhold på en let tilgængelig måde, til en bred modtagergruppe med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde.

Du er uddannet jurist. Du kan have nogle års erfaring fra en lignende stilling, eller du kan være nyuddannet. Hvis du har erfaring med GDPR, offentlig forvaltning eller informationssikkerhed, vil det være et plus, men det er ikke et krav. Er du fx nyuddannet, lægger vi i stedet vægt på, at du har interesse for de juridiske og sikkerhedsmæssige områder og har stor lyst til at opbygge dine faglige kompetencer. Til gengæld tilbyder vi dig relevant, faglig kompetenceudvikling, så du får et robust grundlag at arbejde ud fra. Du vil desuden indgå i et team med erfarne kolleger, som kan give dig faglig sparring og sidemandsoplæring i det daglige.

Uanset din faglige baggrund ønsker vi, at du:

  • har interesse inden for GDPR, forvaltningsret samt informationssikkerhed, og er interesseret i at opbygge – eller styrke – din faglighed på fagområderne
  • er nysgerrig på nye teknologier og digitale produkter
  • kan balancere at arbejde både selvstændigt og tværfagligt med opgaverne
  • tager initiativ, viser ansvar, og du følger opgaverne til dørs
Vi tilbyder gode arbejdsforhold og stor fleksibilitet i hverdagen. Vi lægger stor vægt på selvstændighed i vores opgaveløsning og kombinerer det med et tværgående samarbejde og særdeles godt kollegaskab. Vi har fokus på at sikre høj trivsel i kontoret, herunder sikre og styrke vores gode kollegaskab og balancen mellem arbejdsliv og privatliv.

Afdelingen Formue og Investeringer
Afdelingen Formue og Investeringer, der er én af 6 specialiserede afdelinger på Personskatteområdet i Skattestyrelsen. Afdelingen beskæftiger ca. 170 medarbejdere, som pr. 1. februar 2024 er geografisk placeret på 5 adresser i Danmark. Afdelingens opgaver omhandler formue og investeringsområdet, herunder kryptoaktiver, udenlandske investeringsoplysninger, dødsbo, gaver, værdipapirer og Money transfer.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ’Søg stillingen’ senest den 20. februar 2024. Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Anne Birkum på telefon 72 38 99 92 eller compliancemedarbejder Betina Kordoff 72 37 63 26.

Vi forventer at afholde første samtalerunde i uge 9 og anden samtalerunde i uge 10. Der kan evt. indgå en logisk test, en personanalyse og en case i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer. Stillingen ønskes besat snarest muligt. 

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.  

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Ndr. Ringgade 70C, 4200 Slagelse.

Skatteministeriet lægger vægt på at understøtte fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøftes mellem leder og medarbejder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning. 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Slagelse Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Slagelse, Ndr.Ringgade, 4200 Slagelse

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5987426

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet