161014 Lektorat i gynækologi og obstetrik (20 %, 5-årigt)

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Lektorat i gynækologi og obstetrik (20 %, 5-årigt)

Institut for Klinisk Medicin
Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet


En stilling som lektor (20 %) i gynækologi og obstetrik - ved Institut for Klinisk Medicin, Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet - er ledig til besættelse snarest muligt. Ansættelsen forudsætter hovedansættelse på Slagelse Sygehus.

Den aktuelt opslåede stilling som lektor er rettet mod ansøgere med hovedstilling på Gynækologisk-Obstetrisk Afdeling ved Slagelse Sygehus i Region Sjælland. Stillingen er møntet på særligt talentfulde forskere, der ønsker et karriereforløb med et væsentligt forskningsindhold i sygehussektoren i Region Sjælland.

Information om Institut for Klinisk Medicin: www.ikm.ku.dk/

Stillingsbeskrivelse

Lektoratet (20 %) er en stilling, hvor opgaverne er forskning, herunder forpligtelse til publicering/videnskabelig formidling - og forskningsbaseret undervisning og vejledning med tilhørende eksamensforpligtelser. Andre administrative og undervisnings- og censoropgaver kan indgå.

  • Undervisning på cand.scient.san., folkesundhed og medicin-uddannelsen
  • Vejledning af ph.d. studerende
  • Vejledning ved bachelor- og kandidatopgaver
  • Vejledning af skriftlige projekter og specialer
Kvalifikationskrav

Stillingen er målrettet ikke-lægelige kandidater med en sundhedsfaglig baggrund og med gynækologisk og obstetrisk erfaring.

Ansættelse forudsætter, at ansøger har en sundhedsfaglig baggrund med en akademisk opkvalificering som f.eks. jordemoder med cand.scient.san., cand.cur., cand.psych. eller lignende. Ansøgeren skal have undervisnings- og forskningsmæssige kvalifikationer som ph.d.-grad eller disputats og kvalifikationer som lektor inden for det sundhedsfaglige fagområde. Ansøger skal have dokumenteret videnskabelig produktion på internationalt niveau jf. Kriterier for meritering

Ansøger skal have erfaring med undervisningsopgaver og erfaring med vejledning af bachelor- og kandidatstuderende. Det forventes, at ansøger har modtaget supervision og pædagogisk opkvalificering og har modtaget en positiv skriftlig vurdering af sine undervisningsmæssige kvalifikationer inden for det sundhedsfaglige fagområde.

Kandidaten skal desuden besidde gode interpersonelle og kommunikative færdigheder.

Løn- og ansættelsesvilkår

Ansættelsens varighed er på fem år med mulighed for forlængelse.

Lektoren ansættes efter gældende AC-overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante faglige organisation (Dansk Sygeplejeråd, Danske Fysioterapeuter, eller lignede). Stillingen er omfattet af Stillingsstruktur for videnskabeligt personale ved universiteter.

Ved ansættelse i lektoratet reduceres din ansættelsesbrøk i hovedansættelsen ned til 80 % med tilsvarende lønreduktion. Lektoratet finansieres således med løn fra din hovedstilling.

Yderligere oplysning

Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til:

  • Institutleder Jesper Hastrup Svendsen, Institut for Klinisk Medicin
Telefon: +45 2620 0993 e-mail: ikm@sund.ku.dk

  • Forskningsansvarlig ledende overlæge Daniel Hägi-Pedersen, NSR-Sygehuse.
Telefon: +45 21 51 71 67 e-mail: dhag@regionsjaelland.dk

Krav til ansøgningen

Ansøgningen skal indeholde følgende:

  1. Motivation for ansøgning
  2. CV og publikationsliste
  3. Eksamensbeviser
  4. Liste over maks. 5 publikationer, som ønskes inddraget i bedømmelsen af dine videnskabelige kvalifikationer (OBS! upload ej nødvendig)
  5. Undervisningsportefølje – Vejledning: http://jobportal.ku.dk/videnskabelige-stillinger/rekrutteringsproces/undervisningsportfolio/.
  6. Forskningsplan for de første 3 år af ansættelsen samt en beskrivelse af det aktuelle forskningsmiljø (Maks. 3 sider).
  7. Undervisningsplan (Maks. 1 side).
  8. Self-declaration form: https://ikm.ku.dk/ansat/ansaettelser/ (findes under nyttige links til ansøgning)
Ansøgning skal sendes via hjemmesiden https://jobportal.ku.dk/ (tryk på linket "SØG STILLINGEN"), så den er universitetet i hænde senest den 18. februar 2024.

Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Slagelse Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Tidsbegrænset ansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

KU - SUND - PANUM KBH N, Blegdamsvej , 2200 København N

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5983267

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet