Administrativ sagsbehandler til Rådgivning og Udbetaling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Socialrådgiver eller socialformidler til afdelingen Rådgivning og Udbetaling
Vi søger snarest ny kollega på fuld tid til vores sagsbehandlerteam på ydelsesområdet.

I behandlerteamet er vi 11 socialrådgivere/ socialformidlere, der arbejder med rådgivning og ydelser til borgere, som modtager kontanthjælp eller folke- og førtidspension.

Hovedparten af dine kommende kolleger er ret erfarne, så hvis du er nyuddannet, tilbyder vi gerne en grundig introduktion til opgaverne, makkerordning og tæt opfølgning med nærmeste leder.

Kerneopgaver i behandlerteamet

  • Ansøgninger om forsørgelses- og enkeltydelser, personlige tillæg mv.
  • Beslutningsskrivelser, ankebesvarelser og almindelig digital journalisering.
  • Socialfaglig rådgivning telefonisk og personligt.
  • Administration af anvisningsret til boligløse borgere og boligplacering af flygtninge.
  • Rådgivning af borgere, pårørende og andre myndigheder ved udskrivning fra sygehus, ophold på plejehjem og dødsfald.
  • Tværfaglige indsatser, f.eks. det nationale Exit-program, krisecenterophold og PSP.
  • Tilkendelse af førtidspension og vejledning af pensionister.

Slagelse kommunes Ungeenhed behandler kontanthjælpssager til borgere under 30 år, og derfor vil opgaver og rådgivning i behandlerteamet primært vedrøre borgere over 30 år.

Vi lægger vægt på, at du
  • Evner at arbejde engageret, struktureret og helhedsorienteret i et borgerperspektiv.
  • Har erfaring og lyst til at arbejde med kontanthjælpsområdet.
  • Er sikker i lovgivning og trives med administrative opgaver.
  • Anerkender dialog som et fagligt redskab.
  • Bidrager konstruktivt til fællesskabet og vores gode arbejdsmiljø.

Det er ”et must”, at du kan anvende KY, vores digitale fagsystem og vi skal nok lære dig op, hvis du har brug for det. Data disciplin og respekt for GPDR indgår selvfølgelig i dit DNA.

Vi tilbyder
  • Dygtige og erfarne kolleger, som glæder sig til at få dig med på holdet.
  • Et højt arbejdstempo i en afslappet atmosfære.
  • Fokus på faglig udvikling, vidensdeling og feedback fra nærmeste leder.
  • Et tæt og prioriteret samarbejde med kommunens øvrige afdelinger.
  • Stor selvstændig beslutningskompetence.
  • Mulighed for hjemmearbejde, når vi vurderer, at du er klar til det.

Løn- og ansættelsesvilkår
Fast stilling på 37 timer gennemsnitlig pr. uge.

Tiltrædelse 1. juli 2024 eller snarest muligt.

Arbejdsstedet er Arbejdsmarked, Rådgivning og Integration – Afdelingen for Rådgivning og Udbetaling, Gørtlergade 4, 4200 Slagelse.

Løn- og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og efter principperne i Ny Løn med udgangspunkt i grundløn 37 for socialrådgivere og Socialformidlere.

Vi har flekstid, sundhedsordning, fri kaffe og et godt arbejdsmiljø.

Ved ansættelse i Slagelse Kommune vil der blive indhentet referencer, og bedt om en straffeattest.

Slagelse Kommune er en røgfri arbejdsplads.

Ansøgning
Vi glæder os til at modtage din ansøgning senest torsdag den 16. maj kl. 9.00, vedhæftet dokumentation for uddannelse og evt. udtalelser.

Opgiv venligst en sikker e-mailadresse og et telefonnummer, som vi kan benytte.

Samtaler forventes afholdt onsdag d. 22. maj 2024.

Flere oplysninger
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte:

Vi glæder os til at høre fra dig.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Slagelse Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Rådgivning og Udbetaling, Gørtlergade, 4200 Slagelse

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6034670

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet