Arbejdsmiljøkonsulent søges til ambitiøs satsning i Slagelse Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for et sikkert og trygt arbejdsmiljø for alle? Og har du en bred viden om både lovgivning og hvad der virker? Så er det dig, vi har brug for!

I Slagelse Kommune har vi store planer for vores arbejdsmiljøarbejde – men vi mangler dig på holdet!

Vi er en stor organisation med en decentral tilgang til arbejdsmiljøarbejdet. Det betyder, at man som arbejdsmiljøkonsulent har masser af kontakt med vores arbejdsmiljøgrupper, og lokale MED-udvalg, når de efterspørger hjælp og sparring.

Opgaver og ansvarsområder
Slagelse Kommune består af en bred vifte af arbejdspladser med meget forskellige psykiske og fysiske arbejdsvilkår. Det giver dig god mulighed for at beskæftige dig med en stor mangfoldighed inden for arbejdsmiljøfaglige problemstillinger.

Du vil være en af 3 arbejdsmiljøkonsulenter og dit primære fokus vil være på det fysiske arbejdsmiljø. Der vil dog også blive rig mulighed for at arbejde med både psykisk arbejdsmiljø og den mere strategiske del af arbejdsmiljøarbejdet.

Dine opgaver som arbejdsmiljøkonsulent vil bestå af en vifte af opgaver, som relaterer sig til arbejdsmiljø, hvor du bliver en vigtig sparringspartner for vores ledere og arbejdsmiljø-repræsentanter om stort og småt indenfor arbejdsmiljøområdet. Du får derfor gode muligheder for at bruge din brede viden om arbejdsmiljølovgivning og arbejdsmiljø.

Nogle af dine primære opgaver vil være

  • rådgivning, vejledning og sparring til ledere og arbejdsmiljørepræsentanter, primært omkring fysisk arbejdsmiljø, fx bygninger, sikkerhedskultur mv.
  • understøtte dialogen med Arbejdstilsynet og bistå arbejdspladserne ved besøg fra Arbejdstilsynet, påbud mv.
  • sikre, at Slagelse Kommune overholder arbejdsmiljøloven
  • styrke og bidrage til at udvikle kommunens og arbejdspladsernes APV-processer og opfølgning på disse
  • bidrage med et skarpt blik på arbejdsmiljødata
  • forebyggelse af arbejdsskader
  • vedligeholde intranettet med trivsel-, sundhed- og arbejdsmiljøviden til gavn for arbejdspladserne

Din profil og erfaring
Vi leder efter en engageret og serviceorienteret kollega, som kan skabe ejerskab og motivation for arbejdet med arbejdsmiljøet i Slagelse Kommune.
Som person er du nysgerrig, opsøgende og evner at skabe kontakt og netværk både internt i kommunen og eksternt med kollegaer i andre kommuner. Du trives i en hverdag, som ikke altid er forudsigelig og hvor du selv er med til at sætte rammer, skabe struktur og prioritere i opgaverne.

Du er fagligt velfunderet, arbejder evidensbaseret og er opdateret på arbejdsmiljøområdet og i særdeleshed med lovgivningen. Du formår at omsætte og formidle din faglighed til brugbar viden for vores ledere og medarbejdere, både skriftligt og mundtligt.

Du har en relevant uddannelse og erfaring fx fra en lignende stilling som arbejdsmiljøkonsulent eller fra arbejdstilsynet og du kan begå dig i en politisk styret organisation.

Vi bruger arbejdsmiljø- og arbejdsskadesystemerne Obisoft og Insubiz, så det er en fordel, hvis du kender dem.

Kort om os
HR og Arbejdsmiljø er en del af den nyetablerede afdeling HR & Personale, som udover HR og Arbejdsmiljø består af Uddannelse og MED, PersonaleJura samt Løn og Personale.

Du vil komme ind i en afdeling, som er midt i en etableringsproces. Vi er ved at lære hinanden at kende og få overblik over vores opgaveportefølje. Du skal derfor have lyst til at være en del af en nyetableret afdeling, hvor der ikke er noget ”plejer” og hvor vi i fællesskab finder de gode løsninger.

Det praktiske
Stillingen er på 37 timer, og arbejdsstedet er på Slagelse Rådhus, Rådhuspladsen 11, 4200 Slagelse. Rådhuset ligger tæt på Slagelse Station.
Der er gode muligheder for hjemmearbejde.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst.

Vil du vide mere
om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte
  • arbejdsmiljøkonsulent Line Lundkjær Rasmussen på telefon 29 13 38 06 (fra mandag den 12. august) eller
  • afdelingsleder Susanne Lundsgaard på telefon 20 37 90 97.

Når du sender din ansøgning, skal du vedhæfte CV, samt relevant dokumentation for uddannelse.
Vi forventer at holde samtaler den 16. september 2024.

Du kan læse mere på Slagelse Kommunes hjemmeside (åbner i nyt vindue).

Ansøgningsfrist
8. september 2024.

Tiltrædelse
Efter aftale, men senest 1. november 2024.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Slagelse Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Økonomi, Digitalisering og HR, Rådhuspladsen, 4200 Slagelse

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6091140

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet