Arbejdsmiljøkonsulent søges til spændende udviklingsproces hos Slagelse Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

I Slagelse Kommune har vi store planer for vores arbejdsmiljøarbejde – men vi mangler dig på holdet!
Vi er i en spændende proces med at opbygge en HR- og arbejdsmiljøafdeling. Vi har lige ansat endnu en HR-konsulent, og vores næste nye kollega skal være en arbejdsmiljøkonsulent.

Vi er en stor organisation med en decentral tilgang til arbejdsmiljøarbejdet. Det betyder, at man som arbejdsmiljøkonsulent har masser af kontakt med vores arbejdsmiljøgrupper, og lokale MED-udvalg, når de efterspørger hjælp og sparring.

Vi skal over de næste år højne det strategiske arbejdsmiljøarbejde og der vil derfor også blive rig mulighed for at arbejde mere strategisk med arbejdsmiljøarbejdet, fx mulighed for at være med til at formulere en helt ny arbejdsmiljøstrategi og underliggende og retningslinjer.

Om dig
Vi håber du kan se dig selv i det meste af nedenstående – eller er hurtig til at tilegne dig ny viden:
Jo flere af arbejdsmiljølovens områder, du kender til, jo nemmere vil dit arbejde blive – men vi lægger i særdeleshed vægt på, at du er godt inde i arbejdsmiljølovens formelle krav.

Vi arbejder tæt sammen med Kommunale Ejendomme, og du skal derfor have et godt kendskab til arbejdsmiljøproblemstillinger i bygninger.
Du kommer til at understøtte vores arbejdsmiljøgrupper i at efterkomme påbud fra Arbejdstilsynet. Derfor skal du have lyst til at være sparringspartner og udførende når der skal udarbejdes høringssvar og tilbagemeldinger.

Vi håber, at du også har kompetencer ift. psykisk arbejdsmiljø eller trivselsprocesser og at du har lyst til og erfaring med at undervise i forskellige arbejdsmiljøemner.

Din værktøjskasse er allerede godt fyldt, så når en børnehave efterlyser hjælp til at arbejde med deres ergonomiske arbejdsmiljø, eller der er spørgsmål til anvendelsen af kemiske produkter på en skole, så er du klar.

Vi bruger arbejdsmiljø- og arbejdsskadesystemerne Obisoft og Insubiz, så det er en fordel hvis du kender dem.

Om os
HR og Arbejdsmiljø er en del af den nyetablerede afdeling HR & Personale, som udover HR og Arbejdsmiljø består af Uddannelse og MED, PersonaleJura og Løn og Personale.

Du vil komme ind i en afdeling, som er midt i en etableringsproces. Vi er ved at lære hinanden at kende og få overblik over vores opgaveportefølje. Du skal derfor have lyst til at være en del af en nyetableret afdeling, hvor der ikke er noget ”plejer” og hvor vi i fællesskab finder de gode løsninger.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer, og arbejdsstedet er på Slagelse Rådhus, Rådhuspladsen 11, 4200 Slagelse. Rådhuset ligger tæt på Slagelse Station. Der er gode muligheder for hjemmearbejde.

Tiltrædelse; efter aftale dog seneste 1. september 2024.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst.

Flere informationer
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at henvende til dig til

  • arbejdsmiljøkonsulent Line Lundkjær Rasmussen på telefon 29 13 38 06
  • afdelingsleder Susanne Lundsgaard på telefon 20 37 90 97

Når du sender din ansøgning, skal du vedhæfte CV, relevant dokumentation for uddannelse samt tidligere ansættelser.

Du kan læse på Slagelse Kommunes hjemmeside (nyt vindue)

Ansøgningsfrist
  • 17. juni 2024

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Slagelse Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Økonomi, Digitalisering og HR, Rådhuspladsen, 4200 Slagelse

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6060421

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet