BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at sikre effektiv myndighedsbehandling af havbrugsområdet og af projekter omfattet af Akvakulturforordningen? Ønsker du at arbejde i et stærkt fagligt miljø med gode udviklingsmuligheder i en spændende styrelse? Så er det nu, at du har muligheden for at komme med på holdet.
Stillingen
Der er i disse år stor fokus på vandmiljøet og virksomheders påvirkning heraf. Det inkluderer også havbrugs- og akvakulturområdet, hvor Miljøstyrelsen har ansvaret for placeringstilladelser efter Fiskeriloven og miljøgodkendelser efter Miljøbeskyttelsesloven, samt tilsynet med de aktive havbrug i Danmark.
Enhedens arbejdsform er præget af samarbejde og tillid og med fokus på at skabe resultater af høj faglig kvalitet.
Havbrugsteamet ønsker at udvide med en ny kollega.
Dine hovedopgaver vil blandet være:
- Myndighedsopgaver på havbrugs- og akvakulturområdet.
- Miljøgodkendelser og placeringstilladelser for 19 eksisterende havbrug såvel som for ny-ansøgte havbrug.
- Revurdering af miljøgodkendelser og implementering af evt. nye miljøkrav.
- Miljøvurdering (VVM).
- Miljøtilsyn og håndhævelse, herunder fysiske tilsyn på havbrug.
- Udviklingsprojekter som løbende kan understøtte en effektiv sagsbehandling.
- Sagsbehandling af projekter omfattet af Akvakulturforordningen og tilsyn i den forbindelse.
- Bidrage til faglige svar på bestillinger fra Direktion og Departement.
Arbejdsopgaverne spænder bredt og der er mange udviklingsmuligheder, både fagligt og personligt.
Kvalifikationer
Det er en fordel hvis du har erfaring inden for akvakulturområdet, og gerne inden for havbrug. Du har måske erfaring som rådgiver eller fra en stilling som sagsbehandler i en kommune.
Vi kunne godt tænke os, at du:
- Har en relevant uddannelse som f.eks. ingeniør, biolog, kemiker eller lignende.
- Har kendskab til den praktiske implementering af vandrammedirektivet på godkendelsesområdet (miljø eller anden sektorlovgivning)
- Har kendskab til forureningsbegrænsende foranstaltninger på vandområdet
- Har erfaring med regulering af virksomheders miljøforhold. Det være sig fra f.eks. en kommune, rådgivende ingeniørfirma eller produktionsvirksomhed.
- En analytisk og beslutsom tilgang, flair for sagsbehandling, forvaltning og juridiske problemstillinger og lyst til at sætte dit præg på myndighedsarbejdet.
- Evnen til at planlægge eget arbejde og håndtere en stor opgaveportefølje.
- Kan navigere i et kompliceret krydsfelt mellem interessenter og har en god politisk og forvaltningsmæssig forståelse.
- Ansvarlighed, ordentlighed og god kommunikation.
- En vellidt, ny kollega med et positivt sind og lyst til at bidrage til vores fællesskab.
Enheden Virksomheder er miljømyndighed for ca. 400 af landets største og miljømæssigt mest komplekse virksomheder, primært inden for miljøbeskyttelsesloven, jordforureningsloven og tilknyttede lovgivninger. Herudover har vi ansvar for visse offshore-aktiviteter, akvakultur og alle større oliepipelines i Danmark.
Vi er pt. ca. 120 medarbejdere, heraf 5 kontorchefer og 7 funktionsledere, der arbejder i Aarhus, Slagelse og en mindre gruppe i Odense. Vi arbejder meget på tværs med dygtige kolleger i resten af landet, som oftest med brug af videomøder.
Som godkendelses- og tilsynsmyndighed på virksomhedsområdet lægger vi stor vægt på, at virksomhederne oplever os som en effektiv og professionel samarbejdspartner. Vi skal balancere hensynet til både miljø og vækst, og har fokus på effektiv og korrekt sagsbehandling. Herudover bidrager vores erfaring fra sagsbehandlingen til udvikling af nye regler i samarbejde med Miljøstyrelsens øvrige enheder og til løbende optimering af forretningsgange og organisering.
Hos os får du:
- En fleksibel arbejdsplads, der værdsætter 'det hele menneske'.
- Indflydelse på eget arbejde og mulighed for at gøre en forskel.
- Engagerede og inspirerende kolleger og et stærkt fagligt miljø.
- Udfordrende og afvekslende arbejdsopgaver til gavn for miljøet.
- Løbende efteruddannelse og muligheder for udvikling.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til en af nedenstående overenskomster:
- I henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer - Det Statslige Område samt tilhørende organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK).
- I henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten).
- i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Lærernes Centralorganisation og CO10 Centralorganisationen af 2010 (LC/CO10-fællesoverenskomsten), samt tilhørende organisationsaftale for jordbrugsteknologer/jordbrugsteknikere i staten samt forsøgsteknikere ved Aarhus Universitet.
Ansættelsesområdet er Miljøministeriet med tilhørende institutioner.
Der er tale om en fast stilling.
Stillingen ønskes besat snarest muligt.
Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte Kontorchef Sanne Gartner på
tlf. 2246 5389 eller chefkonsulent Yvonne Korup på tlf. nr. 2536 2085.
Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV, uddannelsesbevis m.m. senest d. 3. spetember 2024.
Vi forventer, at holde samtaler i Slagelse d. 12/9 2024. I forbindelse med samtalen skal du evt. forberede og gennemgå en relevant udleveret case.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Slagelse Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Miljøstyrelsen Slagelse, Antvorskov Alle , 4200 Slagelse
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6093412