BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at arbejde med administrativ og taktisk logistik på Brigadeniveau, samt være med til at understøtte forsyningstjenesten ifm. brigadens kursusvirksomhed.
Trives du i en dynamisk hverdag, hvor opgaveløsningen kræver selvstændighed, analytisk tilgang og helhedsforståelse?
Så er du måske den kommende forsyningsbefalingsmand ved TA KAMP.
Om os
Brigadechefen varetager funktionen som tjenestegrensansvarlig chef for kamptropper og kamptjenesten, hvilket bl.a. indebærer, at brigaden er ansvarlig for styrke- og uddannelsesudvikling af kamptropperne på tværs af begge brigader samt kamptjenesten i hele Hæren. 2. Brigade er endvidere overordnet ansvarlig for uddannelse af enheder til nationale og internationale operationer, ligesom brigaden aktuelt løser kapacitetsopbygningsopgaver. Brigaden består af følgende enheder; III Opklaringsbataljon/GHR på Bornholm og V Uddannelses-bataljon/GHR i Slagelse, I Panserbataljon/JDR og V Uddannelsesbataljon/JDR i Holstebro samt XIII Lette Infanteribataljon/SLFR i Haderslev. Brigadens hovedkvarter udgøres af brigadestaben og tjenestegrensafdelingen for kamptropper og kamptjeneste.
TA KAMP er oprettet pr. 1. oktober 2023 og er ansvarlig for udmøntningen af Brigadechefens tjenestegrensansvar. Det betyder at vi i praksis gennemfører styrke- og uddannelsesudvikling for kamptropperne og kamptjenesten i samspil med en bred skare af interessenter bl.a.: Hærkommandoen, tjenestegrensafdelinger i øvrige våbenarter, Tjenestegrensinspektørelementet for kamptropperne, Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Center for Landmilitære Operationer ved Forsvarsakademiet m.fl.
TA KAMP har opgaver inden for rammerne af Hærens Basisuddannelse, Hærens Reaktionsstyrkeuddannelse og Stående Reaktionsstyrkeuddannelse. Afdelingen er samtidig ansvarlig for teknisk og taktisk udvikling og kursusvirksomhed inden for kapacitetsområderne: opklaring, kampvogn, let infanteri samt pansret- og mekaniseret infanteri samt strukturelle føreruddannelser i kamptropperne generelt.
Geografisk er TA KAMP repræsenteret med kapacitetssektioner i alle dele af landet. Den aktuelle stilling som forsyningsbefalingsmand er med fast tjenestested ved koordinationssektionen i Slagelse.
Om stillingen
Logistikelementet, i koordinationssektionen, består af en logistikbefalingsmand (LOGBM), en forsyningsbefalingsmand (FSBM) samt en forsyningshjælper (FSHJ). LOGBM vil være din daglige leder samt samtaleleder.
Logistikelementet planlægger, tilrettelægger og kontrollerer tjenesten inden for det logistiske område ved TA KAMP. Dette i et tæt og konstruktivt samarbejde med såvel brigadens G4 samt Hærkommandoen m.fl.
Som FSBM er du LOGBM stedfortræder og primære hjælper i logistiske opgaver relateret til kursusvirksomheden. FSBM deltager bl.a. i planlægning, tilrettelæggelse og gennemførelse af kursusvirksomheden ved de relevante kapacitetssektioner.
Dine arbejdsområder vil bl.a. kunne omfatte:
• Modtagelse, registrering, opbevaring og udlevering af forsyninger.
• Optælling og beholdningskontrol af organisatorisk og øvrigt materiel til understøttelse af kursusvirksomheden.
• Transport opgaver af materiel.
• Registrering og vedligeholdelse af data i myndighedsbeholdningen.
• Opretholdelse af enhedens køretøjspulje, herunder vedligeholdelsestand, eftersynstjeneste mm.
• Yde logistisk støtte ved kurser og skydeperioder mv.
• Controlling af TA KAMP sektionerne.
• Støtte LOGBM med vedligeholdelse, klargøring og optælling af vinterudrustning, herunder forventeligt at kunne støtte logistisk under vinterkurser.
• Fungere som FSBM for kapacitetssektionen TAFØ.
• KRYPTO.
• Yderligere ad hoc opgaver.
I perioder hvor der ikke er kursusrelaterede opgaver indgår du i logistikelementet på lige fod med sektionens øvrige medarbejdere. Her vil du som FSBM varetager administrativ og praktisk håndtering af logistiske opgaver relateret til TA KAMP generelle uddannelsesaktiviteter. Derudover løfter vi i flok ved TA KAMP, hvorfor der også kan være behov for løsning af befalingsmandsrelaterede opgaver, der ikke nødvendigvis er logistik relaterede.
Opgaver og ansvar justeres på baggrund af dine kompetencer og sektionens behov. Du vil kunne udvikle såvel operative og administrative kompetencer, også uden for det logistiske område.
Der tilstræbes normalt en arbejdsuge på 37 timer, dog under hensyntagen til uddannelsesaktiviteter mv., hvor der må påregnes merarbejde, øvelsesdøgn osv. Arbejdstid og arbejdssted kan tilpasses i forhold til individuelle behov, efter givne retningslinjer og aftale med sektionschefen eller samtalelederen.
Opgaverne i sektionen er mange artede, hvorfor der forventes en effektiv og målrettet indsats og en høj grad af omstillingsparathed.
Om dig
Du er oversergent, alternativt erfaren sergent, med et udpræget ønske om mere ansvar, ligesom du skal være motiveret for forsyningstjenesten.
Du har tidligere været forsyningsbefalingsmand eller evt. anden relevant tjeneste inden for logistik på tilsvarende niveau.
Du har erfaring med SAP/DeMars inden for MM modulet og godt kendskab til PM modulet. Du er helhedsorienteret og forudseende samt god til at planlægge. Du er i besiddelse af gode kommunikative evner, verbalt såvel som skriftligt.
Du kan arbejde selvstændigt og tager initiativ til løsning af uforudsete relevante opgaver.
Ansættelsesvilkår
Stillingen er en oversergentstilling på overenskomstmæssige vilkår. Stillingen kan besættes med en tjenestemand. Løn m.v. er reguleret ved den til enhver tid gældende LC/CO10-fællesoverenskomst og organisationsaftale mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse, CO10 og Centralforeningen for Stampersonel for stampersonel af linjen og reserven samt elever i Forsvarsministeriet med tilhørende myndigheder.
Stillingen kan besættes af en sergent med et godt udviklingspotentiale og som vurderes klar til udnævnelse eller klar til udnævnelse inden for en kortere årrække.
I så fald vil der blive taget stilling til udnævnelse i forbindelse med ansættelsen eller der vil blive udarbejdet en udviklingskontrakt der er målrettet gennemgang af den nødvendige kompetenceudvikling og/eller uddannelse, med henblik på efterfølgende udnævnelse. Aflønning sker i henhold til stillingens lønniveau.
Ved ansøgning om en ny stilling i Forsvarsministeriets område, skal forhandling om personlige tillæg indgå i ansættelsesproceduren i henhold til gældende overenskomst.
Dit faste tjenestested vil være i Slagelse.
Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.
KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte sektionschef Martin K. Madsen, på telefon 728 33310 eller mobil 25145809.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Lisbeth Baldus ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse mail FPS-LBA@MIL.DK.
Såfremt du er omfattet af en lokal tjenesteplan eller er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.
Ansøgningsfristen er onsdag den 25. september 2024.
Ansættelsessamtaler forventes gennemført løbende eller umiddelbart efter ansøgningsfristen
Stillingen er til besættelse pr. 1. november 2024 eller efter aftale.
Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.
FOKUS og referencer kan medsendes.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Slagelse Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Antvorskov Kaserne, Charlottedal Alle , 4200 Slagelse
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 25-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6111920