Er du interesseret i at håndtere opgaver inden for forskellige HR-områder? Er du i stand til at udvikle gode relationer og arbejde løsningsorienteret i en kompleks hverdag? Motiveres du af at rådgive og støtte chefer i at tiltrække og tilknytte medarbejdere, og vil du være med til at skabe synlige karriereveje ved Gardehusarregimentet? Så er det måske netop dig, vi søger efter til denne stilling.
Om os
Vores struktur består af tre HR-partnersektioner fordelt på Hærens ledelse i Karup samt Hærens regimenter og brigader i henholdsvis Nord- og Vestdanmark og Syd- og Østdanmark.
HR-partnerteamet ved Gardehusarregimentet er en del af HR-partnersektion Syd og Øst, der ligeledes varetager HR-støtten ved de af Hærens myndigheder, der er placeret i Haderslev, Fredericia, Høvelte og på Bornholm. Sektionen består af 19 HR-medarbejdere samt en sektionschef, en faglig koordinator og en administrativ medarbejder. De sidste tre er alle placeret på Flyvestation Karup.
HR-partnerteamet ved Gardehusarregimentet består af i alt fire medarbejdere.
I sektionen prioriterer vi videndeling og samarbejde højt både lokalt, på tværs af HR-partnerstrukturen og i forhold til resten af Personelkommandoen. Der er med andre ord et robust bagland at trække på.
Kendetegnet for sektionen er herudover, at vi respekterer hinandens forskelligheder, spiller hinanden gode ved at bringe alle vore kompetencer i spil. Vi støtter hinanden, og har en god og uformel tone.
Om stillingen
Som HR-sagsbehandler ved Gardehusarregimentet bliver du en del af den HR-partnerstruktur, der har til opgave at støtte Hærens myndigheder inden for det samlede HR-område. Støtten spænder bredt fra professionel rådgivning og sparring over planlægning, gennemførelse og facilitering af projekter og udvikling inden for HR-området.
Dine opgaver vil blandt andet omfatte kompetenceudvikling, Talent Management, Onboarding, Offboarding, ad hoc administrativ støtte samt udvikling og implementering af HR-initiativer.
I forlængelse af ovenstående, vejleder og rådgiver du chefer, ledere og medarbejdere så de overholder love, regler og bestemmelser inden for HR-området.
Du udfører både udviklingsopgaver, hvor du er i en central og faciliterende rolle, og opgaver, hvor du arbejder mere tilbagetrukket. Fælles for opgaveløsningen er, at den gennemføres i et tæt samarbejde med dine HR kolleger, regimentet og med afsæt i det lokale behov.
Eksempler på arbejdsopgaver, du vil få i din første tid i sektionen:
- Koordinering af kompetenceudviklingsinitiativer ved Gardehusarregimentet
- Støtte med realkompetenceafklaringer
- Deltagelse i forskellige møder og arbejdsgrupper for at opbygge viden om Gardehusarregimentets organisation og behov
- Planlægning og afholdelse af arrangementer for seniorer ved Gardehusarkasernen
- Støtte i personsager vedrørende ansættelse og udnævnelse
I teamet vil I sammen skulle afstemme, hvem der er ansvarlig for hvilke opgaver, naturligvis med støtte fra teamkoordinatoren. Samtidigt forventes det, at I kan bidrage til hinandens opgaveløsning.
Dit faste arbejdssted bliver Gardehusarkasernen i Slagelse med mulighed for hjemmearbejdsdage, når det giver mening for opgaven, myndigheden, dig og sektionen som helhed.
Om dig
Din uddannelsesbaggrund er ikke afgørende. Du kan f.eks. have en professionsbachelor i offentlig administration, en kontoruddannelse eller en relevant akademisk uddannelse. Dog ser vi gerne, at du som minimum har 3 års erfaring med HR. Du har måske arbejdet med kompetenceudvikling, projektledelse og HR på strategisk niveau. Kendskab til Forsvarets organisation vil være ønskeligt.
Da stillingen i høj grad rummer både driftsopgaver og udviklingsarbejde, er det vigtigt, at du trives i et miljø præget af hyppige ændringer, hvor der vil være en stor vekselvirkning mellem ansvarlig håndtering af opgaver og samarbejde på tværs i teamet og ud mod organisationen.
Herudover forestiller vi os, at du:
- Er god til at opbygge og vedligeholde relationer både på det faglige og personlige plan
- Er nysgerrig og udviklingsorienteret inden for HR og vejledning
- Har strategisk forståelse og kan kombinere analyse, struktur og kommunikation i en kontekst og praksisnær ramme
- Er en god formidler og kommunikator – både skriftligt og mundtligt
- Er IT-vant, herunder har erfaring med at arbejde i Microsoft Office
Endvidere får du tilknyttet en mentor ved ansættelsesstart, der støtter dig under hele oplæringsforløbet.
Din evne til at forstå vores organisation samt målgruppens kultur, ønsker og færdigheder spiller en stor rolle i, at få succes i stillingen. Vi ønsker at tilpasse opgaverne til dine kvalifikationer.
Ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst.
Er du akademiker ansættes du i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Finansministeriet og en række akademikerorganisationer for akademikere i staten (Akademikeroverenskomsten).
Hvis du har en kontoruddannelse eller en anden relevant uddannelse ansættes du i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere.
Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Arbejdsstedet er i Slagelse.
Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Kontakt og ansøgning
Ønsker du at tale med ansættende chef, kan Mogens Andreas Krukow Thomsen kontaktes på mail FPS-MAT@mil.dk eller på telefon 4132 0377.
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Specialkonsulent Christina Helveg Nielsen på mail FPS-CHN@mil.dk. eller på telefon 2146 8463. Christina er vores Teamkoordinator ved Gardehusarregimentet.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte Personelkommandoen, HR-konsulent Cindy Møller Larsen på telefon 3266 5187.
Ansøgningsfrist er 2. november 2025, og samtaler forventes afholdt i uge 46-47.
Stillingen er til besættelse 1. januar 2026 eller hurtigst muligt.
Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis/svendebrev. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Vi håber, stillingen har fanget din interesse.
Hvis du vælger at søge stillingen, vil vi bede dig overveje, om vi må dele dine ansøgerdata med relevante chef(er) i forsvaret, der måtte have lignende stillinger, du måske endnu ikke har opdaget, eller som endnu ikke er kommet i opslag.
Det vil ikke få indflydelse på, hvorvidt du er i spil til denne stilling, men det vil potentielt give dig mulighed for at komme i spil til flere stillinger, der er inden for dit fagområde.
Du kan til enhver en tid trække dit samtykke tilbage.
Ønsker du, at vi må dele dine ansøgerdata med relevante rekrutterende chefer, der måtte have lignende stillinger, bedes du blot anføre det øverst i dit CV.
OM PERSONELKOMMANDOEN
Vi rekrutterer og fastholder kompetente ansatte til mere en 40 uddannelser og 25.000 stillinger for Danmarks sikkerhed, og vi yder en helt særlig indsats over for vores veteraner og deres familier.
Vores verden drejer sig om den operative kerneopgave, og vi understøtter alle lige fra den værnepligtige til forsvarsministeren.
Vi har et stærkt tværfagligt HR-miljø med fokus på udvikling.
Når den operative virkelighed ændrer sig, gør vi det samme. Det kræver mere end almindelig HR.
Vi har hovedsæde i Ballerup med decentrale partnerelementer og rekrutteringscentre rundt om i hele landet.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Slagelse Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Antvorskov Kaserne, Charlottedal Alle, 4200 Slagelse
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 02-11-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/dab5f61b-8229-4c70-bb02-5e8633304227