Erfaren kvalitetskonsulent søges til at forbedre patientsikkerheden på NSR sygehuse

Profilbillede
dato

På Næstved, Slagelse og Ringsted Sygehuse(NSR) ønsker vi at styrke vores indsats inden for kvalitet og patientsikkerhed og søger derfor en erfaren Kvalitetskonsulent til Kvalitetsteamet i vores enhed for Klinisk Digitalisering og Kvalitet.

Som Kvalitetskonsulent vil du spille en central rolle i at understøtte høj kvalitet og patientsikkerhed for patientbehandlingen på NSR. Du vil arbejde tæt sammen med kliniske og administrative teams for at håndtere patientklager, udvikle kvalitetsprojekter og forbedre patientsikkerheden på tværs af vores sygehuse.

Om Administrationen som arbejdsplads

Du vil referere til Chefen for enheden; Klinisk Digitalisering og Kvalitet, som er en af fire enheder i Administrationen. I enheden er vi 13 kollegaer med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde, der alle understøtter sygehusledelsen, lederne på afdelingerne samt de kliniske kollegaer. Vi vægter faglig sparring højt og nyder at have det sjovt sammen i dagligdagen. Vi har hele NSR som arbejdsplads med primært tjenestested på Slagelse Sygehus og Næstved Sygehus som sekundært arbejdssted.

Arbejdsopgaver

  • Håndtering af patientklager og opfølgning på patientsikkerhedsrelaterede hændelser
  • Ledelse og koordinering af kvalitetsprojekter i samarbejde med interne og eksterne partnere
  • Rådgivning af klinisk personale om kvalitetsforbedringer og patientsikkerhed
  • Analyse af data for at identificere områder for forbedring og udarbejde handlingsplaner
  • Bidrage med specialistviden til enheden omkring kvalitetsforbedringer og patientsikkerhed

Dine kvalifikationer

  • Erfaring med kvalitetsarbejde og patientsikkerhed i sundhedsvæsenet
  • Sundhedsfaglig viden og/eller baggrund og solid forståelse for kliniske arbejdsgange og behov
  • Evne til at analysere data og omsætte det til praksisnære forbedringer
  • Fremragende kommunikationsevner og evne til at samarbejde på tværs af faglige discipliner
  • Stærke analytiske evner og erfaring med projektledelse inden for sundhedsområdet

Vi forestiller os, at du har en baggrund som f.eks. lægesekretær eller sygeplejerske og brænder for kvalitet og patientsikkerhed.

Vi tilbyder
En spændende og udfordrende stilling i en organisation med høj fokus på trivsel, samarbejde og godt kollegaskab. Vi har fleksibel arbejdstid og mulighed for hjemmearbejde efter aftale. Der er en 37 timers arbejdsuge inklusiv betalt frokostpause.
Vi har rig mulighed for sparring med dine kollegaer på tværs af enheden og resten af Administrationen.

Arbejdssted er primært på Slagelse Sygehus med aktivitet på andre lokationer efter behov.

Kontakt og ansøgning
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte:
Enhedschef Klinisk Digitalisering og Kvalitet Karina Reimer Hansen på tlf. 2460 3137 eller mail: kahs@regionsjaelland.dk.

Hvis du er klar til at tage næste skridt i din karriere inden for kvalitetsarbejdet og ønsker at gøre en forskel for vores patienter og medarbejdere, så send din ansøgning og CV senest d.26/9-24. Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

Vi indkalder løbende til samtaler.
Ansættelsen sker på vilkår i henhold til gældende overenskomst.

Vi glæder os til at høre fra dig!

På Næstved, Slagelse og Ringsted sygehuse sætter vi en ære i at samarbejde på tværs af afdelinger, sygehuse, kommuner og praktiserende læger, fordi det gavner vores patienter. Derfor hedder vores strategi også "Sammen er vi bedst".

Vi har stor tillid til vores medarbejdere og tror på, at åbenhed og frihed skaber udvikling og nytænkning i dagligdagen, så der bliver kortere vej fra ord til handling.

Vi arbejder aktivt med bæredygtighed på flere planer. Både hvad angår miljø, men også omkring vores behandlingsforløb og arbejdsgange. Og kan vi gøre tingene smartere, gør vi det.

 Vi lægger stor vægt på, at vores medarbejdere trives. Derfor har vi fokus på såvel tryghed og udviklingsmuligheder, balance mellem arbejde og fritid og en veltilrettelagt onboarding.

Alt det mener vi, er med til at skabe arbejdsglæde hos medarbejderne. En arbejdsglæde, der også er med til at skabe tryghed og tilfredshed hos dem, vi er her for - nemlig patienterne.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Slagelse Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Region Sjælland, Alleen, 4180 Sorø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 26-09-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6110686

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet