Erfaren proceskonsulent til tværkommunale digitaliseringsprojekter i sjællandske kommuner

dato

Erfaren proceskonsulent til digitaliseringsforeningen digit
Brænder du for digitalisering og organisationsforandringer i stor skala? Vil du være med til at skabe værdi for 9 sjællandske kommuner og understøtte dem i deres digitalisering, så der skabes mere rum til velfærd? Vi søger dig, der sammen med vores sekretariat kan omsætte vores ambitiøse planer til konkrete handlinger med succes. Vi garanterer dig et job med masser af udvikling på en stor spilleplade. Du vil få god plads til at udfolde dig og mulighed for at give et markant bidrag til kommunernes fremtid.

Vi er
Digitaliseringsforeningen Sjælland (DIGIT) er en digital udviklings- og samarbejdsforening for 9 sjællandske medlemskommuner. DIGIT’s formål er at optimere og effektivisere digitale processer på tværs af kommunegrænser i et tæt samspil med de enkelte kommuner. Digitaliseringsforeningen står et spændende sted hvor en enig bestyrelse netop har godkendt foreningens nye pejlemærker og hvor de nu skal omsættes til konkrete handlinger til gavn for fællesskabet i DIGIT.

Om os – du bliver en del af et team i DIGIT-sekretariatet
Du vil blive en del af DIGIT’s sekretariat bestående af 5 medarbejdere. Vi driver den tværgående portefølje- og programstyring af foreningens digitaliseringsprojekter, vi etablerer og driver foreningens forretningsprocesser, vi udvikler og implementerer koncepter og metoder samt bistår projektlederne i at drive de fælles projekter med fokus på at skabe konkrete resultater hos foreningens medlemmer.

Du får stor berøringsflade med mange aktører, og du får rig mulighed for faglig sparring, såvel i sekretariatet som i vores store netværk i medlemskommunerne.

Opgaven
Proceskonsulentens overordnede rolle er at understøtte sekretariatschefen og projektlederne i den daglige drift og ledelse af sekretariatet, samt at deltage i udvikling og implementering af foreningens nye pejlemærker.

Du vil indgå som ressource på flere projekter, facilitere workshops, drive delopgaver, sikre vi følger projektmodellen, bidrage med proceskendskab og understøtte projektlederne i alle faser af projekterne. Derudover vil du være en helt central ressource i sekretariatet, hvor du vil bidrage til at udvikle og vedligeholde processer, både med faglige input og praktiske opgaver. Ydermere kommer du til at skulle opbygge og drive vores kommunikation med vores mange interessenter.

Vi forventer at du har

  • konkret erfaring med organisatorisk implementering af digitaliseringsprojekter, herunder både konceptudvikling samt praktisk gennemførsel af udrulning og uddannelse til forskellige brugergrupper
  • erfaring med at drive forandringsprocesser fra start til slut, herunder procesoptimering og afholdelse af workshops.
  • erfaring med kommunikation og kan skabe overblik over komplekse informationsmængder og tekniske og organisatoriske problemstillinger - og videreformidle mundtligt, skriftligt og visuelt på en letforståelig måde til forskellige målgrupper, ligesom du har holdninger til hvad god kommunikation er
  • erfaring med at arbejde i en projektorganisation og har kendskab til projekt-, -program, samt porteføljestyringsmetodikker
  • overblik og arbejder struktureret og kan omsætte ideer og tanker til konkrete projektoplæg og kommunikere med både slutbrugere, superbrugere, projekt- og programledere om dette
  • lyst til at arbejde i en kompleks organisation, med mange berøringsflader og opgaver
  • interesse for udvikling af den kommunale sektor og gerne erfaring med arbejdet indenfor de større kommunale velfærdsområder.

Som person er du
  • tillidsskabende og kan opbygge gode relationer på alle niveauer
  • initiativrig, selvstændig og god til at planlægge og strukturere dine opgaver
  • positiv og bidrager med god energi.

Vi tilbyder dig
  • et spændende job i et område med stor bevågenhed, der er under konstant udvikling, hvor du får god mulighed for at påvirke beslutningerne
  • udfordrende opgaver, der løses i tæt samarbejde med øvrige enheder i samarbejdsorganisationen, eksterne leverandører, brugere og andre interessenter
  • et job hvor du vil få en stor kontaktflade til både interne og eksterne interessenter
  • en plads i et team, med forskellige fagligheder og stor fleksibilitet i hverdagen.

Løn- og ansættelsesvilkår
Du vil formelt blive ansat i Slagelse Kommune med en klausul om, at du arbejder for Digitaliseringsforeningen DIGIT. Du kommer til at arbejde med base på sekretariatets kontor på Rådhuset i Slagelse, der ligger tæt på Slagelse Station og gode parkeringsforhold. Du skal forvente, at der også vil være arbejdsdage hos de øvrige medlemskommuner efter behov. Du vil komme til at referere til foreningens sekretariatschef.

Arbejdstiden udgør i gennemsnit 37 timer ugentlig med fleksibel arbejdstilrettelæggelse og mulighed for distancearbejde, så jobbet kan kombineres med et aktivt familie- og fritidsliv.

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst med mulighed for at forhandle tillæg efter kvalifikationer.

Ansøgningsfrist
  • den 17. marts 2025.

Tiltrædelse snarest muligt og gerne senest den 1. maj 2025.

Spørgsmål og øvrige oplysninger
Ansættelsessamtaler er planlagt til afholdelse uge 12 og 13, 2025.

Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte
  • interim sekretariatschef Lars Møller Sørensen på larsms@digit.dk eller telefon 22 42 19 74
  • DIGITS direktionsformand Kirsten V. Jensen på kirje@slagelse.dk eller telefon 24 43 04 84.

Vi glæder os til at høre fra dig.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Slagelse Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

DIGIT Sekretariat, Rådhuspladsen, 4200 Slagelse

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-03-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/7da69466-0098-4a5f-a01d-0430f458ff73

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet