BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at være en del af Slagelse Kommunes nye afdeling for Økonomi og Styring, så har vi lige nu to typer af ledige stillinger.
Slagelse Kommune ønsker at videreudvikle økonomistyringen og har derfor samlet økonomiopgaverne for at udvikle det økonomifaglige miljø og viden samt understøtte det tværgående samarbejde. Du vil blive en del af den nyetablerede afdeling for Økonomi og Styring, som hører under Center for Økonomi, Digitalisering og HR.
Vi udvikler og optimerer hele tiden økonomistyringen og har blandt andet digitaliseret budgetprocessen. Det faglige niveau er højt, og vi arbejder på at bruge endnu flere data i budgetlægningen. Vi er ca. 48 kollegaer fordelt på en række teams og lægger stor vægt på et godt samarbejde og faglig sparring. Der er en uformel stemning og højt til loftet. Det er vigtigt for os med et meget tæt samarbejde med de budgetansvarlige ledere og centerchefer og for at sikre dialogen og indsigten i fagområdet, har du derfor arbejdsdage, hvor du sidder på rådhuset og andre dage, hvor du arbejder ude i fagområdet.
For den ene type stilling samarbejdes med den respektive centerchef i forhold til det samlede budgetområde, og hvor de primære opgaver består af budgetlægning, opfølgning, løbende økonomistyring, analyser, controlling og en tæt dialog. Lige nu søger vi tre kollegaer til arbejdsmarkedsområdet, skole & dagtilbud samt sundhed & ældre.
Forventninger til dig er, at du
- Er cand.polit., cand.oecon., cand.merc., cand.scient.pol eller har en kommunal uddannelse inden for økonomi, eventuelt suppleret med efteruddannelse
- Er god til at samarbejde på tværs af fagligheder og organisatorisk placering og gerne tager en tovholder rolle i forhold til udvikling af økonomistyringen samtidig med at du også evner at lave en dybdegående controlling
- Har stærke analytiske kompetencer og er vant til at arbejde databaseret, er struktureret og ikke har problemer med at overholde skarpe deadlines
- Har gode kommunikative kompetencer og er medskaber af et godt arbejdsmiljø
For den anden type stilling samarbejdes med institutionsledere, og her er de primære opgaver at bistå lederne med at lave økonomiopfølgninger, ledelsestilsyn og yde generel rådgivning i forhold til lederens budget. Opgaverne er derudover at lave bogføringer, foretage afstemninger m.m. Vi søger en kollega til området for handicap & psykiatri samt en kollega til områderne skole & dagtilbud og kommunale ejendomme.
For disse stillinger er forventningerne til dig, at du
- Har en uddannelse inden for økonomi, gerne kommunal og gerne suppleret med efteruddannelse
- Har erfaring med økonomiopfølgninger og forståelse for budget- og regnskabsprocesser, for kommunal økonomi og styring, og måske har du allerede erfaring inden for et af fagområderne
- Du har gode kommunikative evner, er god til at danne relationer og du kan lide at samarbejde og bidrager til et godt arbejdsmiljø
- Arbejder struktureret og ikke har problemer med at overholde skarpe deadlines
Vi tilbyder
- kompetenceudviklingsforløb, som både er i forhold til de rene økonomifaglige kompetencer og i forhold til den rolle, vi har i organisationen
- nogle udfordrende stillinger med faglig og personlig udvikling inden for alle aspekter af kommunaløkonomi, og hvor indholdet udvikler sig i takt med dine kompetencer samt krav og forventninger fra omverdenen
- giver et grundigt introprogram, der giver dig en indføring i det økonomiske årshjul, fagområdet, økonomisystemet (KMD OPUS) m.v. – og en god start med dine nye kolleger
- har fokus på udvikling af økonomistyringen og yderligere digitalisering og automatisering af vores arbejde. Vi har også fokus på, at vi internt bliver bedre til at samarbejde omkring de faglige fællesskaber.
- har frihed under ansvar, mulighed for hjemmearbejde og for at tilrettelægge arbejdsdagen fleksibelt
Nyuddannede med den rette økonomiske profil opfordres til at søge stillingen. Vi har kollegaer med erfaring fra området, så du får den nødvendige sparring for at kunne løse opgaverne.
Hvis du vil vide mere
For yderligere information om stillingen er du også velkommen til at kontakte
- konst. teamleder Sedsel Jørgensen på telefon 22 71 14 42 eller på sejoe@slagelse.dk
- alternativt afdelingsleder Linette Søndengaard på telefon 21 64 60 13 eller på lisno@slagelse.dk.
Det praktiske
Slagelse Station ligger ret tæt på rådhuset, og der er gode parkeringsmuligheder i nærheden, så det er nemt at komme hertil.
Stillingerne er fuldtidsstillinger, som vi ønsker besat snarest muligt.
Din løn aftales efter principperne i Ny Løn med udgangspunkt i gældende overenskomst.
Ved alle ansættelser i Slagelse Kommune skal der forevises straffeattest.
Frist
Send din ansøgning samt CV og dokumentation for uddannelse senest
- søndag den 16. juni 2024
Vi holder samtaler den 20. og 25. juni.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Slagelse Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Økonomi - Budget, Analyse og Data, Rådhuspladsen, 4200 Slagelse
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 16-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6050602