Vil du være med til at styrke den juridiske sagsbehandling i Sundhed og Ældre i Slagelse Kommune?
Vi søger en dygtig og engageret jurist, der har lyst til at arbejde med juridiske spørgsmål inden for et bredt og meningsfuldt velfærdsområde.
Hvem er vi?
Som jurist vil du organisatorisk blive tilknyttet vores tværgående centrale stab, som består af en række teams, herunder Projekt og Analyse, Sekretariat, Velfærdsteknologi, Folkesundhed og Demens. Samlet er vi cirka 38 medarbejdere med forskellige baggrunde og kompetencer.
En del af vores opgave er at betjene to politiske udvalg, som er henholdsvis Seniorudvalget og Sundhedsudvalget. Derudover betjener vi Ældrerådet, ligesom vi udarbejder beslutningsgrundlag til sundheds- og ældreområdets ledergruppe og til kommunens tværgående strategiske chefforum.
Derudover understøtter vi vores driftsområder i organisatorisk og faglig udvikling, ligesom vi understøtter i administrative opgaver og it-teknisk support. Ældreområdets områder omfatter hjemmepleje, sygepleje, kommunale plejecentre samt myndighedsfunktionerne; hjælpemidler og visitation. Sundhedsområdet består af sundhedstilbud, som omfatter forebyggelse, genoptræning, hjemmeterapeuter og aktivitetscentre.
Dine arbejdsopgaver vil blandt andet være
- Generel juridisk rådgivning inden for forvaltningsret, kommunalret og offentlig ret – med særligt fokus på velfærdslovgivningen, herunder ældreloven, serviceloven og sundhedsloven
- Kvalificere det juridiske grundlag i besvarelse af aktindsigter og sagsindsigter
- Bistå med rådgivning i og besvarelse af juridiske spørgsmål/sager, herunder borgersager
- Rådgivning i kontraktretlige spørgsmål, herunder indgå i udarbejdelse af kontrakter
- Deltagelse i et fagligt arbejdsfællesskab for kommunens jurister
- Bidrage til udviklingen af juridiske kompetencer i Sundhed og Ældre.
Vi forestiller os, at du
- Er uddannet cand.jur.
- Er fortrolig med juridisk metode og har et skarpt blik for lovfortolkning
- Har erfaring med eller interesse for sundheds- og ældreområdet i en kommune
- Har gode skriftlige kompetencer og kan formilde lovstof på en let forståelig måde
- Kan arbejde selvstændigt, struktureret og indenfor en deadline
- Trives med at have gang i mange ting på samme tid og er god til at prioritere mellem opgaverne
- Kan samarbejde på tværs af organisationens fagområder.
Vi tilbyder
- En udviklingsorienteret arbejdsplads med mulighed for at præge opgaveløsningen
- Dygtige og engagerede kolleger, der spiller hinanden gode
- En fleksibel arbejdsplads med mulighed for hjemmearbejde
- Et arbejdsmiljø med højt til loftet og fokus på faglig sparring.
Løn og ansættelsesforhold
Ansættelse sker efter gældende overenskomst med en arbejdstid på 37 timer om ugen.
Løn efter kvalifikationer samt mulighed for individuel forhandling.
Din arbejdsplads vil aktuelt være på Rådhuspladsen 11, 4200 Slagelse.
Vil du vide mere?
Kontakt:
- Afdelingsleder Heidi Hjort Kjelgaard, telefon 24 83 23 63 eller
- Myndighedschef og leder af sekretariatet Susanne Fagerberg, telefon 20 49 90 96.
Frist
- 6. november 2025
Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag den 17. november 2025.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Slagelse Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Sekretariat (CSÆ), Rådhuspladsen, 4200 Slagelse
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-11-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/470ea9d6-eb43-40de-8622-68bd924e4121