BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at sikre effektiv myndighedsbehandling af virksomhedsprojekter og bidrage til grøn omstilling og en ansvarlig produktion? Og ønsker du at arbejde i et stærkt fagligt miljø med gode udviklingsmuligheder i en spændende styrelse? Så er det nu, at du har muligheden for at komme med på holdet.
Miljøstyrelsen er en del af Miljøministeriet og myndighed på miljø- og naturområdet. Vi arbejder for rig natur, rent vand, sikker kemi og grøn produktion. Vores kerneopgave er, at omsætte natur- og miljølovgivningen til virkelighed, og målsætningen er, at balancere hensynene til både beskyttelse og benyttelse. Vi er en organisation, der bygger på et stærkt, fagligt fundament, og hvor nye og erfarne medarbejdere arbejder, skaber og lærer sammen. Det er en fælles ambition at skabe grobund for en sjov og spændende hverdag med en rig idékultur og en arbejdsplads, der er en af statens bedste. Og det er ambitionen at gøre det samtidig med, at vi har øjne og ører på natur og miljø i Danmark.
Opgaver og organisering
Vi søger medarbejdere til Miljøstyrelsens Virksomhedsenhed. Enheden er miljømyndighed for ca. 400 af landets største og miljømæssigt mest komplekse virksomheder, primært inden for miljøbeskyttelsesloven, jordforureningsloven og tilknyttede lovgivninger. Herudover har vi ansvar for visse offshore-aktiviteter, akvakultur og alle større oliepipelines i Danmark.
Vi er pt. ca. 125 medarbejdere, heraf fem kontorchefer og syv funktionsledere, der arbejder i Aarhus, Slagelse og en mindre gruppe i Odense. Kemikalieinspektionen er en del af enheden i Slagelse.
Vi samarbejder tæt med andre enheder i Miljøstyrelsen, særligt med enhederne Erhverv, Jura, Hav & Vandmiljø, Arter & Naturbeskyttelse og Cirkulær Økonomi & Affald.
Hvad skal du lave?
Vi søger en medarbejder, der skal arbejde med et bredt udsnit at vores myndighedsopgaver, herunder:
- Miljøgodkendelser af virksomhedsprojekter inden for f.eks. medicinalindustrien eller udledningstilladelser til offshore-operatører.
- Revurdering af miljøgodkendelser og implementering af nye EU miljøkrav.
- Miljøvurdering (VVM).
- Miljøtilsyn og håndhævelse.
- Udviklingsprojekter som løbende kan understøtte en effektiv sagsbehandling.
Som godkendelses- og tilsynsmyndighed på virksomhedsområdet lægger vi stor vægt på, at virksomhederne oplever os som en effektiv og professionel samarbejdspartner. Vi skal balancere hensynet til både miljø og vækst, og har fokus på effektiv og korrekt sagsbehandling. Herudover bidrager vores erfaring fra sagsbehandlingen til udvikling af nye regler i samarbejde med Miljøstyrelsens øvrige enheder og til løbende optimering af forretningsgange og organisering.
Du vil blive tilknyttet ét eller flere teams og kommer til at arbejde sammen med kollegaer med både miljøfaglig og juridisk baggrund, men også med andre enheder i Miljøministeriet og andre relevante myndigheder og samarbejdspartnere.
Arbejdsopgaverne spænder bredt og der er mange udviklingsmuligheder, både fagligt og personligt.
Din profil
- Relevant uddannelse som f.eks. ingeniør, biolog, kemiker eller lignende.
- Erfaring med regulering af virksomheders miljøforhold – eller lyst til at lære det. Erfaring kan f.eks. være fra kommune, rådgivende ingeniørfirma eller produktionsvirksomhed.
- Er analytisk og beslutsom, har flair for sagsbehandling og har lyst til at sætte dit præg på myndighedsarbejdet.
- Evner at planlægge eget arbejde og kan håndtere en stor opgaveportefølje.
- Tager ansvar, arbejder løsningsorienteret og kommunikerer klart både i skrift og tale.
- Er udadvendt med et positivt sind og har lyst til at bidrage til vores fællesskab.
- Udfordrende og afvekslende arbejdsopgaver til gavn for miljøet.
- Indflydelse på eget arbejde og mulighed for at gøre en forskel.
- Gode og engagerede kolleger og et stærkt fagligt miljø.
- En inspirerende og fleksibel arbejdsplads.
- Løbende nødvendig efteruddannelse.
- Et spændende job i en organisation der stadig er under udvikling.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer - Det Statslige Område samt tilhørende organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK), eller den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten), eller den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Lærernes Centralorganisation og CO10 Centralorganisation af 2010 (LC/CO10-fællesoverenskomsten) samt tilhørende organisationsaftale for Jordbrugsteknologer/jordbrugs-teknikere i staten samt forsøgsteknikere ved Aarhus Universitet.
Ansættelsesområdet er Miljøministeriet med tilhørende institutioner. Tjenestestedet vil være Antvorskov Allé 139c, 4200 Slagelse.
Der er tale om en fast stilling. Stillingen ønskes besat snarest muligt.
Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte kontorchef Susie Björch på tlf.
91 32 95 18 eller kontorchef Sanne Gärtner på tlf. 22 46 53 89.
Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV, uddannelsesbevis m.m. senest den 31. oktober 2023.
Vi forventer at holde samtaler den 14. november 2023.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Slagelse Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Miljøstyrelsen Slagelse, Antvorskov Alle , 4200 Slagelse
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 31-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5926521