Rådgiver med flair for merudgiftsområdet og BPA

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Socialrådgiver/socialformidler med flair for merudgiftsområdet og Borgerstyret personlig assistance
Er du drevet af faglig udvikling og har en systematisk tilgang? Er du nysgerrig, videbegærlig, god til at samarbejde og har en stor portion gå-på-mod, så er det dig vi har brug for.

Slagelse kommune har investeret ressourcer i myndighedsafdelingen, for at sikre retssikkerheden hos borgerne samt nedsætte sagsbehandlingstiden. Vi har derfor iværksat flere tiltag i afdelingen, herunder rekruttering af en medarbejder til merudgiftsområdet og BPA-området.
I Center for Handicap og Psykiatri arbejder vi på, at blive de fagligt dygtigste i hele Danmark. Vi er i konstant udvikling, hvor fokus er på kvalitet i kerneopgaven, samt gøre mere af det der virker. Vi arbejder derfor kontinuerligt med læring og udvikling på tværs af afdelingen og i forhold til kerneopgaven.

Vores kerneopgave er at tildele hjælp og støtte indenfor Servicelovens rammer til voksne borgere med handicap, sindslidelse og social udsathed. Vi arbejder med en recoveryorienteret og rehabiliterende tilgang, hvor vi har fokus på borgerens ønsker og drømme, som vi understøtter gennem Åben dialog og vores faglige viden.

Dine arbejdsopgaver

  • du vil blive tilknyttet et lille specialiseret team med 3 rådgivere og en faglig koordinator på området
  • vi søger en engageret kollega, som vil være med til at videreudvikle og finde en fælles retning, hvor myndighedsfunktionen og den recoveryorienteret og rehabiliterende tilgang er i centrum
  • vi arbejder inden for servicelovens voksenbestemmelser, mere præcist Servicelovens § 100 om dækning af merudgifter, Servicelovens § 98 om særlig kontaktperson til personer som er døvblinde, Servicelovens § 102 tilbud af behandlingsmæssig karakter, Specialtandpleje og Servicelovens § 95 stk.3 samt § 96 omkring borgerstyret personlig assistance (BPA)
  • vi anvender Voksen Udrednings Metoden (VUM 2,0), til at afdække borgerens behov for kompensation, for det nedsatte funktionsniveau
  • det er vigtigt, at du ser dig selv som en del af et team, og også kan arbejde selvstændigt. Vi tilbyder en stor selvstændighed i planlægningen af arbejdet, hvor der blandt andet er fleksibel arbejdstid

Arbejdsopgaverne består primært af
  • mødet med borgeren, hvor vi har en anerkendende og recovery orienteret tilgang.
  • råd og vejledning om merudgifter og BPA mv.
  • udarbejdelse af VUM.
  • udarbejdelse af afgørelser.
  • opfølgninger.
  • borgermøder og tværfaglige møder.
  • tværfagligt samarbejde på tværs af kommune og region.
  • koordinering af komplekse sager.

Vi har behov for dig som
  • Er uddannet socialrådgiver/ socialformidler eller har anden relevant juridisk uddannelse.
  • Har myndighedserfaring inden for det voksne specialiserede område.
  • Har solid erfaring med- og kendskab til Servicelovens §§ 100, 95 og § 96 vedrørende de handicapkompenserende ydelser.
  • Du er faglig, skriftlig og juridisk velfunderet.
  • Du arbejder systematisk og har evnen til selvstændig sagsorganisering.
  • Du er god til at skrive afgørelser og arbejde inden for de politisk fastsatte rammer.
  • Har gode samarbejdsevner og evner at arbejde tværfagligt.
  • Ser muligheder fremfor begrænsninger.

Vi tilbyder
  • At du bliver en del af et team med høj faglighed.
  • God introduktion til opgaven og afdelingen.
  • Deltagelse i kontinuerlig kompetenceudvikling.
  • Mulighed for specialisering inden for fagområderne.
  • En arbejdsplads som prioriterer det gode arbejdsmiljø højt - både fagligt og socialt.
  • En beliggenhed tæt på stationen og med gode parkeringsforhold.
  • Flekstid.
  • En ambitiøs arbejdsplads med en klar vision om, at være den fagligt bedste i Danmark på alle områder.

Lønindplacering efter gældende overenskomst og principper i Ny Løn.
Det bliver ved ansættelse i Slagelse kommune indhentet straffeattest.
Kørekort er nødvendigt i jobbet – vi stiller biler til rådighed.

Ansættelsesdato er som udgangspunkt 1. maj 2024.

Slagelse Kommune ser mangfoldighed som et aktiv og menneskers forskellighed som en ressource. Derfor opfordres alle uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge ledige stillinger.

Slagelse Kommune er en røgfri arbejdsplads.

Er du interesseret?
Vil du høre mere eller spørge ind til ovenstående, er du velkommen til at kontakte os
  • Leder af Enhed for Myndighed og Indgangen Jeannett Jakobsen på telefon 30 51 27 32 eller
  • faglig koordinator Søs Kraiberg Nielsen på telefon 30 71 54 59.

Frist
Send din ansøgning senest
  • tirsdag den 12. marts 2024.

Der vil være ansættelsessamtaler den 19. marts 2024.
De ansøgere der bliver indkaldt til samtale, vil ved indkaldelse modtage en case, som forberedelse til samtalen.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Slagelse Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Myndighedsområde, Handicap/Soc., Torvegade, 4200 Slagelse

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6002261

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet