BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger snarest en ny kollega på fuld tid til vores sagsbehandlerteam på Ydelsesområdet.
I behandlerteamet er vi 11 socialrådgivere/ socialformidlere, der arbejder med rådgivning og ydelser til borgere, som modtager kontanthjælp eller folke- og førtidspension.
Hovedparten af dine kommende kolleger er ret erfarne, så hvis du er nyuddannet, tilbyder vi gerne en grundig introduktion til opgaverne, makkerordning og tæt opfølgning med nærmeste leder.
Kerneopgaver i behandlerteamet:
- Ansøgninger om forsørgelses- og enkeltydelser, personlige tillæg mv.
- Beslutningsskrivelser, ankebesvarelser og almindelig digital journalisering
- Socialfaglig rådgivning telefonisk og personligt
- Administration af anvisningsret til boligløse borgere og boligplacering af flygtninge
- Rådgivning af borgere, pårørende og andre myndigheder ved udskrivning fra sygehus, ophold på plejehjem og dødsfald.
- Tværfaglige indsatser, f.eks. det nationale Exit-program, krisecenterophold og PSP
- Tilkendelse af førtidspension og vejledning af pensionister
Slagelse kommunes Ungeenhed behandler kontanthjælpssager til borgere under 30 år, og derfor rådgiver behandlerteamet primært borgere over 30 år.
Vi lægger vægt på, at du:
- arbejder engageret, struktureret og helhedsorienteret i et borgerperspektiv
- Har erfaring og lyst til at arbejde med kontanthjælpsmodtagere og pensionister
- Er sikker i lovgivning og trives med administrative opgaver og IT
- Anerkender dialog som et fagligt redskab
- Bidrager konstruktivt til fællesskabet og vores gode arbejdsmiljø.
Det er ”et must”, at du kan anvende vores digitale fagsystem KY. Vi skal nok lære dig op i systemet, hvis du har brug for det. Data disciplin og respekt for GPDR indgår selvfølgelig i dit DNA.
Vi tilbyder:
- Dygtige og erfarne kolleger, som glæder sig til at få dig med på holdet
- Et højt arbejdstempo i en afslappet atmosfære
- Fokus på faglig udvikling, vidensdeling og feedback fra nærmeste leder
- Et tæt og prioriteret samarbejde med kommunens øvrige afdelinger
- Stor selvstændig beslutningskompetence
- Mulighed for hjemmearbejde, når vi vurderer, at du er klar til det.
Det praktiske:
Løn- og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og efter principperne i Ny Løn med udgangspunkt i grundløn 37 for socialrådgivere og Socialformidlere.
Vi har flekstid, sundhedsordning, fri kaffe og et godt arbejdsmiljø
Flere oplysninger:
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte
- Områdeleder Tina Kristiansen, telefon 30 36 02 08 eller mail kriti@slagelse.dk
- Afdelingschef Helle Guldager, telefon 58 57 44 40 eller mail hegul@slagelse.dk
Ansøgning:
- Vi glæder os til at modtage din ansøgning senest torsdag d. 5. september kl. 9.00.
Vedhæft dokumentation for uddannelse og evt. udtalelser.
Opgiv venligst en e-mailadresse og et telefonnummer, som vi kan benytte.
Der skal foreligge straffeattest ved ansættelse i Slagelse Kommune.
Samtaler forventes afholdt torsdag den 12. september 2024.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Slagelse Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Rådgivning og Udbetaling, Gørtlergade, 4200 Slagelse
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6096477