Socialøkonomisk medarbejder med strategisk blik og netværkshjerte søges, er det dig?
Vil du være med til at styrke socialøkonomien i Slagelse Kommune og skabe bæredygtige løsninger for mennesker på kanten af arbejdsmarkedet?
Har du flair for netværk, partnerskaber og strategisk udvikling? Så er det måske dig, vi søger som ny kollega i vores socialøkonomiske enhed.
Om stillingen
Slagelse Kommune har siden 2014 arbejdet målrettet med socialøkonomi som en vej til at skabe deltidsjob, livsmestring og progression for borgere med særlige udfordringer. Vi har etableret en socialøkonomisk enhed forankret i Job og Indsats under Arbejdsmarked, Rådgivning og Integration, og vi søger nu en medarbejder, der kan være med til at videreudvikle og konsolidere dette arbejde.
Du bliver en del af et lille, dedikeret team, hvor du får ansvar for både strategiske og driftsnære opgaver. Du skal understøtte eksisterende socialøkonomiske virksomheder og initiativer – og samtidig være med til at etablere nye. Vi arbejder med afsæt i Verdensmål 17: Partnerskaber for handling, og vi tror på, at vi når længst i fællesskab.
Dine opgaver vil blandt andet være
- videreudvikling og implementering af Slagelse Kommunes strategi for socialøkonomi
- etablering og udvikling af samarbejdsaftaler med socialøkonomiske virksomheder
- understøttelse og kvalitetssikring af forløb i tæt samarbejde med jobformidlere og virksomheder
- forretningsudvikling og kontakt til nye socialøkonomiske initiativer
- fundraising og anvendelse af forandringsteori i udviklingsprojekter
- arbejde med ESG-tilgange og Verdensmål i virksomheder
- administrative opgaver og rekruttering i forbindelse med forløb
- understøttelse af politiske beslutningsprocesser med analyser og dokumentation
- Udbred kendskabet til socialøkonomien både intern og eksternt i kommunen
- driftsopgaver i forbindelse med formidling og administration af forløb
- skriftlig fremstilling af dokumentation og afrapportering.
Vi søger dig, der
- har en relevant akademisk uddannelse (f.eks. samfundsvidenskab, socialt arbejde, udviklingsstudier, organisation og ledelse, HR og økonomi el. lign) eller har erfaring fra området.
- har erfaring med socialøkonomi, beskæftigelsesindsatser eller social innovation
- det er en fordel hvis du har kendskab til beskæftigelseslovgivningen og kan navigere i forskellige målgrupper
- har indsigt i virksomheders økonomiske setup og forstår formålsdrevne organisationer
- er god til at skabe relationer og samarbejde på tværs af sektorer
- har stærke analytiske evner og kan omsætte strategi til praksis
- kommunikerer klart – både mundtligt og skriftligt
- arbejder selvstændigt, struktureret og trives i en politisk styret organisation
- kan arbejde strategisk og udviklingsorienteret, men også kan varetage nødvendige driftsopgaver.
Vi tilbyder
- et fagligt udviklende og afvekslende job med stor samfundsmæssig betydning
- et godt arbejdsmiljø med hjælpsomme kolleger, humor og høj trivsel
- en ambition om at blive de bedste på vores felt
- en arbejdsplads i Job- og Mestringshuset i Slagelse med frugtordning, mulighed for massage og en times træning pr. uge i arbejdstiden
- mulighed for 2 hjemmearbejdsdage om måneden
- et tæt samarbejde med virksomheder, der udviser stor rummelighed og social ansvarlighed.
Løn- og ansættelsesvilkår
Arbejdsstedet er Arbejdsmarked, Rådgivning og Integration - Jobcenter Slagelse, Skovsøgade 10, 4200 Slagelse.
Stillingen er en fast stilling på 37 timer gennemsnitlig pr. uge, og vi forestiller os at du starter 1. september 2025, gerne før.
Du vil blive ansat efter gældende overenskomst. Der vil desuden blive indgået en personlig lønaftale med den forhandlingsberettigede organisation efter principperne om Ny Løn.
Ved ansættelse i Slagelse Kommune vil der blive indhentet referencer, og bedt om en straffeattest. Slagelse Kommune er en røg- og nikotinfri arbejdsplads.
Det er et krav, at du har gyldigt kørekort til personbil og kan opretholde dette gennem ansættelsen samt mulighed for at stille bil til rådighed i ansættelsen. Dette skyldes at en stor del af din arbejdstid bruges i kontakt med virksomheder.
Ansøgningsfrist
Vi glæder os til at modtage din ansøgning med relevante bilag, herunder CV samt dokumentation for uddannelse senest
- torsdag den 3. juli kl. 12.00.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag den 8. juli 2025.
Ønsker du flere oplysninger?
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte leder for Job og indsats:
- Helle Wiehe på telefon 91 16 63 94 eller mail hellw@slagelse.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Slagelse Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Job og Indsats, Skovsøgade, 4200 Slagelse
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-07-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/d7064491-137d-4579-a80d-7aa1895ce521