Udbudsjurist

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en udbudsjurist til Indkøb og Forsikringsafdelingen i Slagelse Kommune.
Vi arbejder i Slagelse Kommune med stigende krav til effektivisering af vores udbud og indkøb. Der stilles krav fra både den politiske og den overordnede ledelses side om effektivisering og et samtidigt krav om fleksibilitet på aftalerne.

Vi søger en initiativrig og proaktiv arbejdende udbudsjurist. Du må gerne være nyuddannet, men det skader ikke hvis du har et par års erfaring på udbudsområdet.

Udbudsarbejdet i Slagelse Kommune omfatter alt mellem gennemførelse af meget store og komplekse udbud til udbud og tilbudsindhentninger på kulturområdet i form af forpagtningsaftaler etc., ligesom der udestår opgaver omkring udbud på det sociale område.

Du skal derfor kunne møde kolleger og andre samarbejdsparter i øjenhøjde, og formidle komplekse problemstillinger på en let og forståelig måde.

Du vil i hverdagen møde kompetente kolleger, du vil hurtigt komme i kontakt med kolleger fra andre centre og afdelinger, og der er etableret netværk som er gode at gøre brug af.

Du vil møde opgaver, du ikke vidste fandtes, men opgaver hvor en udbudsjurists kompetencer vil være nyttige at sætte i spil.

Du skal føle dig tiltrukket af både de udbudsretlige og kommercielle interesser, og samtidig have interesse for løsning af mindre opgaver som skaber værdi for de respektive fagområder.

Stillingen er placeret i Indkøb og Forsikring. Afdelingen består af 20 medarbejdere, hvoraf de 7 medarbejdere beskæftiger sig med udbud, kontraktstyring, kontrakt koncipering, tilbudsindhentning, indkøb, controlling, e-handel og indkøbsanalyse.

Afdelingen er ansvarlig for indgåelse og styring af Slagelse Kommunes kontrakter på vare- og tjenesteydelser. Vi bidrager via udbud på vare- og tjenesteydelser til store årlige besparelser på kommunens indkøb, ligesom vores indsats om mere bæredygtige indkøb er øget og fortsat vil øges de kommende år.

Slagelse Kommune indgår i indkøbsfællesskabet FUS (FællesUdbud Sjælland), og vi er POGI kommune.

Afdelingen består udover medarbejdere på udbud/indkøbsområdet af medarbejdere der beskæftiger sig med forsikring, opkrævning, ejendomsskat incl. lån, boligindskudslån, flådestyring, visiteret kørsel etc. Indkøb og Forsikring er en af 4 afdelinger i Økonomi, Digitalisering og HR.

Udbud/indkøbs hovedopgaver
Gennemføre udbud, sikre den bedste kombination af pris, kvalitet, service, bæredygtighed mv. i tæt samarbejde med brugere og samarbejdspartnere.

Det giver bl.a. følgende opgaver:

  • Gennemførelse af udbud/EU-udbud på varer og tjenesteydelser for hele Slagelse Kommune, samt gennemførelse af udbud i samarbejde med kommunerne i FUS (Fællesudbud Sjælland)
  • Understøtte afdelingen med dine juridiske kompetencer
  • Formidling af og om emner på udbudsdagsordenen
  • Implementering af nye kontrakter og aftaler, herunder formidling og markedsføring af disse
  • Kontraktopfølgning
  • Realisering af effektiviseringsgevinster og opfølgning på hjemtaget gevinstpotentiale osv.
  • Konkurrenceudsættelse af kommunale driftsopgaver
  • Konsulentbistand til centre, afdelinger, institutioner etc. i udbuds- og indkøbsmæssig sammenhæng
  • Og som nævnt juridiske ad hoc opgaver, du ikke vidste fandtes.

Din profil
Vi forestiller os, at du
  • er uddannet, cand.merc.jur. eller cand.jur.
  • kan formidle juridiske problemstillinger på en nem og konstruktiv facon
  • har analytisk sans og interesse for økonomi og IT
  • kan formulere dig, i både skrift og tale, så det rykker hos modtagerne
  • er en åben person, der kan kommunikere med kollegaer og øvrige samarbejdsparter
  • målrettet, proaktiv og struktureret i dit arbejde
  • selvstændigt kan lede udbudsprojekter med forskellige deltagere. Du skal derfor være interesseret i at arbejde i projekter og på sigt projektledelse.
  • Er udadvendt, selvstændig og har gode samarbejdsevner.

Hos os får du
  • høj grad af selvstændighed i opgavetilrettelæggelse og varetagelsen
  • mange spændende og forskelligartede opgaver med rig mulighed for faglig udvikling
  • mulighed for hjemmearbejdsdage
  • kolleger med stor diversitet, hvor vi vægter det kollegiale samarbejde og sparring med hinanden højt
  • mange kontakter til decentrale indkøbere, brugergrupper, netværk, erfa-grupper og eksterne leverandører.

Løn- og ansættelsesforhold
Stillingen er en fuldtidsstilling. Tiltrædelse 1. november 2023, eller snarest derefter.

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og reglerne om ny løn.

Vil du vide mere
Kontakt
  • Indkøb og Forsikringschef Henrik K. Larsen, 58 57 90 02

Ansøgningsfrist
  • 11. oktober 2023, kl. 12.00.

Samtaler forventes afholdt 23. og/eller 24. oktober 2023 i uge 43.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Slagelse Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Økonomi - Indkøb og Forsikring, Rådhuspladsen, 4200 Slagelse

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5913760

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet