Behandler til Rusmiddelcenter Slagelse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du arbejde med voksne og alkoholbehandling?

Rusmiddelcenter Slagelse søger sygeplejerske, socialrådgiver eller pædagog med tiltrædelse den 1. oktober 2023

Om Alkoholbehandlingen og den vi søger
Vi er et team på 8 medarbejdere, som yder alkoholbehandling til borgere +30 år efter Sundhedslovens § 141. Alkoholbehandlingen tilbyder ambulant behandling, dagbehandling, efterbehandling og en pårørendegruppe. Teamet er sammensat af sygeplejersker, socialpædagoger, socialrådgivere m.fl. Alle har relevant efteruddannelse og mange års erfaring.

Vi søger en engageret kollega, som har interesse i at støtte vores indskrevne borgere i at skabe en forandring ift. indtag af alkohol. Borgerne har foruden et alkoholproblem ofte bagvedliggende komplekse problemstillinger og kan være dobbeltbelastede. Du skal kunne møde borgeren i øjenhøjde og opnå en tillidsfuld relation og behandlingsalliance.

Vi arbejder ud fra de nationale retningslinjer på området bl.a. med MAPPLAN, behandlingsplaner, SMART-mål og TEM. Metodisk læner vi os op af en systemisk, narrativ og kognitiv tilgang. Vi har netop afsluttet uddannelse i COPE, som er traumeorienteret behandling. Vi arbejder desuden familieorienteret og inddrager oftest pårørende i behandlingsforløbet.

Om Rusmiddelcenter Slagelse og Slagelse Kommune
Rusmiddelcenter Slagelse er en virksomhed under Center for Handicap og Psykiatri i Slagelse Kommune. Vi er et Fagligt Fyrtårn med en høj grad af specialiseret viden på området. Vi har 42 dygtige medarbejdere ansat i Rusmiddelcentret. Vi er inddelt i teams på forskellige matrikler og adresser; Perron 3 (13-30 år), Alkoholafdelingen (+30 år), Stofafdelingen (+30 år), Sundhedsklinikken, Bilen/Bussen, Varmestuen Lilleøvej og Administrationen. Ledelsen består af en centerleder og to teamledere. Rusmiddelcenterets primære opgave er at tilbyde rusmiddelbehandling. Vi har som nævnt et tilbud om ambulant behandling, dagbehandling og efterbehandling. Endvidere har vi forældregrupper/pårørendegrupper, yder konsulentbistand og er VISO leverandør.

Vi har været i gang med en omorganisering og er godt på vej ovenpå forandringerne. Vi er i gang med at blive skarpe på kerneopgaven, og du skal have lyst til at tage del i det arbejde.

Centrale arbejdsopgaver

  • Helhedsorienteret afdækning af borgerens problemer og behov (MAPPLAN)
  • Vurdering af behandlingsbehov og afgørelse om indsats og tilbud
  • Udarbejdelse af behandlingsplan og SMART-mål i samarbejde med borgeren
  • Terapeutiske samtaler (individuel eller dagbehandling)
  • Trivsels- og effekt monitorering (TEM)
  • Råd- og vejledning til borgere og pårørende
  • Konsulentbistand til samarbejdspartnere
  • Bidrage til udviklingen af Alkoholafdelingen og Rusmiddelcentret

Vi kan tilbyde
  • en udviklingsorienteret organisation
  • udfordrende og spændende arbejdsopgaver
  • oplæring og træning i nødvendige metoder
  • tværfaglig sparring og supervision i teamet
  • et stærkt arbejdsfællesskab og samarbejdsmiljø
  • plads til begejstring og en humoristisk omgangstone
  • relevant efteruddannelse
  • 37 timers ansættelse med mulighed for flextid

Vi forventer, at du
  • har en mellemlang videregående uddannelse inden for det sundhedsfaglige eller socialfaglige felt f.eks. sygeplejerske, socialrådgiver eller pædagog
  • eventuelt terapeutisk efteruddannelse eller erfaring fra rusmiddelbehandling
  • kan skabe en professionel relation til borgeren
  • kan forholde dig analytisk og refleksivt til egen og andres praksis
  • kan arbejde både selvstændigt som i samarbejde med andre
  • kan samarbejde med andre myndigheder og sektorer
  • er god til skriftlig- og mundtlig formidling samt dokumentation
  • bidrager aktivt til et arbejdsmiljø med tillid og social kapital

Arbejdstid
Arbejdstiden tilrettelægges med udgangspunkt i en gennemsnitlig ugentlig arbejdstid på 37 timer. Der kan forekomme skiftende arbejdstider (torsdage til kl. 18.00).

Løn og ansættelsesvilkår
Lønnen forhandles efter gældende overenskomst og efter principperne for Ny Løn.

Ansøgningsfrist
Vi skal modtage din ansøgning senest
  • onsdag den 16. august 2023

Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til
  • afdelingsleder Tanja Bjerre Gammelsø telefon 23 42 80 76
  • alkoholbehandler Jeanne Ursin telefon 30 44 04 36
  • alkoholbehandler Anne-Kristina Hansen telefon 24 84 86 62
  • alkoholbehandler Rasmus Vestergaard telefon 40 88 76 13
  • alkoholbehandler Anders Bække-Berthelsen telefon 24 90 14 90.

Læs evt. også på Rusmiddelcenter Slagelses hjemmeside (nyt vindue).

Ansættelsessamtale
Ansættelsessamtalerne forventes afholdt tirsdag den 22. august 2023.

Evt. anden samtalerunde vil finde sted onsdag den 23. august 2023.

Ansøgningen sendes online

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Slagelse Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Slagelse Kommune, Ingemannsvej 22, 4200 Slagelse

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://portal.signatur.dk/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=1519&ERId=83004

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5860204

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet