Kvalitetskonsulent til styrkelse af digitalisering og brug af Sundhedsplatformen, barselsvikariat

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Innovation, Digitalisering, og dokumentation i Sundhedsplatformen. Barselsvikariat.

Er du drevet af at understøtte sikre patientforløb og sikre arbejdsgange på tværs af specialer? Har du IT flair? Og trives du i samarbejdet med forskellige fagligheder? Så læs videre her.

På NSR sygehuse er vi i gang med at revurdere vores organisering og indsatser omkring det samlede arbejde med Innovation, Sundhedsplatformen (SP) og andre digitale værktøjer med henblik på at give patienterne bedst mulig behandling. Som led i denne forandring, har vi også fokus på forbedring af den sundhedsfaglig dokumentation for at skabe et sikkert og sammenhængende overblik over patientforløb.

Vi søger en kollega til et 1-årigt vikariat i stillingen som Sundhedsplatformens Koordinator (SPK) med en bred sundhedsfaglig baggrund, og et indgående kendskab til SP. Du brænder for at hjælpe klinikere til en nemmere og bedre dokumentationspraksis, og har en tilgang der understøtter, at klinikerne selv bidrager til opgaveløsning. I perioden har vi særligt fokus på den sygeplejefaglige dokumentation. Derudover bliver du kvalitetsafdelingens koordinerende konsulent i forhold til de regionale samarbejdspartnere. Endelig vil du få mulighed for at samarbejde om kvalitetsindsatser med kollegaer i kvalitetsafdelingen.

Vi ser gerne disse faglige og personlige kompetencer

  • Du har en klinisk baggrund og et indgående kendskab og erfaring med brug af digital tilgang til patientbehandling
  • Du er i stand til at etablere gode samarbejdsrelationer og har erfaring med at arbejde projektorienteret og formår at opnå resultater trods modstand.
  • Du skal trives med en arbejdsdag, der både kræver teamsamarbejde og høj grad af selvstændighed.
  • Du har evnen til at strukturere, og har administrative kompetencer som sikrer overblik og fremdrift, og bidrager med løsningsforslag

De konkrete opgaver:

  • Udarbejde en plan for en kommende indsats der bidrager til at løfte den sygeplejefaglige dokumentation i samarbejde med afdelingerne
  • Vejlede i og understøtte god dokumentationspraksis i afdelingerne
  • Ansvar for den lokale superbrugerorganisation vedrørende Sundhedsplatformen og samarbejdet med afdelingernes superbrugeransvarlige om uddannelsesopgaver
  • Videndeling, netværksdannelse og samarbejde internt/eksternt

Vi har fokus på, at opgaverne altid udføres på et højt fagligt niveau og at de løses i koordination og relationelt samarbejde med klinikere og samarbejdspartnere i de øvrige kontorer i Staben samt på de andre sygehuse.

Kvalitetsafdelingen

Vi er én af fire enheder, der tilsammen udgør Administration på NSR. Vi har hele sygehuset som vores arbejdsplads og samarbejder på tværs af administrationen, med sygehusets ledere og nøglepersoner.

Vi tilbyder dig et spændende og alsidigt job med gode kolleger og sparringspartnere. Vi kan garantere, at du får brugt en bred vifte af dine kompetencer og kliniske erfaring. Vi er 16 ansatte og er organiseret i teams. Vi har hver vores selvstændige arbejdsområder, men hjælper naturligvis hinanden, når opgaven kræver det. Vi bidrager alle til, at almindelige drifts- og sagsbehandlingsopgaver løses og indgår desuden i større projekter og opgaver.

Vi ser gerne vores kommende samarbejde starte den 1. oktober 2023 eller snarest muligt herefter.

På Næstved, Slagelse og Ringsted sygehuse sætter vi en ære i at samarbejde på tværs af afdelinger, sygehuse, kommuner og praktiserende læger, fordi det gavner vores patienter. Derfor hedder vores strategi også "Sammen er vi bedst".

Vi har stor tillid til vores medarbejdere og tror på, at åbenhed og frihed skaber udvikling og nytænkning i dagligdagen, så der bliver kortere vej fra ord til handling.

Vi arbejder aktivt med bæredygtighed på flere planer. Både hvad angår miljø, men også omkring vores behandlingsforløb og arbejdsgange. Og kan vi gøre tingene smartere, gør vi det.

 Vi lægger stor vægt på, at vores medarbejdere trives. Derfor har vi fokus på såvel tryghed og udviklingsmuligheder, balance mellem arbejde og fritid og en veltilrettelagt onboarding.

Alt det mener vi, er med til at skabe arbejdsglæde hos medarbejderne. En arbejdsglæde, der også er med til at skabe tryghed og tilfredshed hos dem, vi er her for - nemlig patienterne.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Slagelse Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Region Sjælland, Alleen 15, 4180 Sorø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.regionsjaelland.dk/job-og-uddannelse/jobside?hr=show-job/36601&linkref=21127&locale=da_DK

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5880153

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet