Slagelse Kommune er med sine knap 79.000 indbyggere ikke den mindste af sin slags. Og butikker, dem findes der mange af. Trods spådomme om detailbutikkernes svære overlevelse, så går forfatter Torsten Bo Jørgensen spådommen imod i bogen ’Vinderbutikker’.
De mange restriktioner og nedlukninger i 2020 og 2021 har sat sine spor på detailhandlen. Mange har måtte dreje nøglen om af økonomiske grunde, og andre har ikke kunnet følge med tidens trends og har dermed mistet kunder.
Trods en lidt kedelig tendens, så mener forfatter Torsten Bo Jørgensen dog ikke, at det er umuligt at drive detailhandel.
Forfatteren fra Skælskør har netop udgivet bogen ’Vinderbutikker’. Her er der håb forude for de mange butiksejere, der hver dag skaber mirakler for deres kunder trods svære vilkår.
Detailhandlen er ikke umulig
Bogen, der i sig selv er en såkaldt guide til både god bundlinje, men i høj grad også til glade kunder, har fokus på fire indsatsområder.
Der skal være værdi for kunderne – hvad enten det drejer sig om produkter eller services. En god markedsføring er ligeledes alfa og omega. Der kan især de sociale medier i dag gøre en forskel.
En god kundeservice er ikke at forglemme. Kunderne skal føle sig forkælede, set og forstået. Det samme er i den grad også tilfældet med medarbejderne.
Alt i alt går disse fire parametre op i en højere enhed – en enhed, der skaber en god detailbutik. Så har du detailbutik i Slagelse Kommune, eller andre steder i Danmark for den sags skyld, så kan disse gode råd måske være med til at gøre en forskel.